شناسهٔ خبر: 51860523 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هرگیاهی را به عنوان دارو می شود مصرف کرد؟

 ازگذشته تا کنون از گیاهان به عنوان دارو برای درمان استفاده می‌شده، امامصرف هر گیاهی بصورت خود سرانه می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

آیا هرگیاهی را به عنوان دارو  می شود مصرف کرد؟به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، تصوری که به اشتباه بین مردم رواج پیدا کرده است این است که داروی گیاهی اگر فایده ای هم نداشته باشد، ضرر هم ندارد.

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گیاهان استان کردستان ۲ هزار و ۴۲ هکتار است، گفت: عملکرد و تولید سالانه این محصولات در استان ۵ هزار و ۷۲۰ تُن است.

محمد مرادی افزود: گل محمدی، سیاه دانه، زعفران، بید مشک، سماق، موسیر، گلرنگ، سیر، سنجد و اسطوخودوس از جمله مهم‌ترین گیاهان دارویی کشت شده در کردستان است.

مرادی گفت: ۶ سایت الگویی گیاهان دارویی در چهار شهرستان سقز، سنندج، بانه و دهگلان وجود دارد و در مقایسه با سال گذشته، سطح و عملکرد گیاهان دارویی ۲۴ درصد رشد داشته است.

 اما امروزه مغازه های رسمی و غیر رسمی متعددی وجود دارد که عده ای از آن ها بدون علم و آگاهی از داروهای گیاهی برای درمان دردهای مختلف دارو تجویز می کنند، مردم باید با خرید از مراکز مجاز در حفظ سلامتی خود کوشا باشند.

 

<div id="video-display-embed-code_7488148"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3329045/7488148?width=400&height=300"></script></div>

 

 

نظر شما