شناسهٔ خبر: 51293738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار انزلی:

تکمیل کارخانه کمپوست انزلی نیازمند اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی است

انزلی- شهردار انزلی با اشاره به اینکه کارخانه کمپوست خمیران انزلی یکی از دغدغه‌های همیشگی رسانه‌ها و مردم است، گفت: تکمیل کارخانه کمپوست انزلی نیازمند اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خلیلی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه شهرداری انزلی شهرداری پاسخگو است، اظهار کرد: شهرداری انزلی بعد از رشت تنها شهرداری دارای کارخانه آسفالت با قدمت ۶۰ ساله است و در طول این چهار دهه این کارخانه تأمین کننده نیاز آسفالت شهر انزلی بود.

وی با اشاره به فرسودگی کارخانه آسفالت و انجام تعمیرات اساسی از هفته‌های گذشته، افزود: بر اساس مصوبه مجلس مبنی بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها در فاز اول مجوز ۳۰۰ تن قیر رایگان از سازمان شهرداری‌های کشور دریافت شد.

خلیلی با بیان اینکه کارخانه کمپوست خمیران انزلی یکی از دغدغه‌های همیشگی رسانه‌ها و مردم است، تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده برای تکمیل پروژه تصفیه خانه کارخانه کمپوست دو میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و در تلاش هستیم خرداد ماه سال آینده تصفیه خانه شیرابه کارخانه کمپوست افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل کارخانه کمپوست به ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است، گفت: در خصوص پسماند باید واقعیت را پذیرفت که زباله از مبدا تفکیک نمی‌شود و بخشی از زباله بعد از تفکیک از مبدا و انتقال و پردازش در کارخانه به هیچ عنوان قابل تفکیک نیست و باید دفن شود.

خلیلی به لزوم فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و افزود: طرح تفکیک زباله از مبدا به زودی توسط شهرداری انزلی اجرایی می‌شود و امیدواریم فرهنگ مصرف گرایی به جایی برسد که کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های پلاستیکی شود تا به نوعی تولید زباله نیز کاهش یابد.

تکمیل کارخانه کمپوست انزلی نیازمند اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی است

۲۷۰۰ سگ ولگرد در انزلی وجود دارد

شهردار انزلی در ادامه با اشاره به معضل سگ‌های ولگرد در این شهر ساحلی، گفت: رسیدگی به موضوع سگ‌های ولگرد نیازمند نگاه واقع مندانه است.

خلیلی با اشاره به دیدگاه متفاوت حامیان حیوانات، اضافه کرد: برخی از حامیان حیوانات معتقدند سگ‌ها را نباید زندانی کرد ولی برخی‌ها به ساماندهی و جمع آوری سگ‌های ولگرد اعتقاد دارند که این تناقض کار شهرداری را نیز مشکل می‌سازد.

وی افزود: با ساماندهی سمن‌ها، همکاری متقابلی با حامیان حیوانات آغاز شده و تلاش می‌شود انگل زدایی، واکسیناسیون و عقیم سازی سگ‌ها انجام شود.

خلیلی همچنین گفت: شهرداری برای تهیه غذا و حمل و عقیم سازی سگ‌های ولگرد هزینه زیادی را متقبل می‌شود.

شهرداری انزلی حافظ میراث فرهنگی است

خلیلی با اشاره به اینکه شهرداری خود را حافظ میراث فرهنگی می‌داند، ادامه داد: در خصوص وضعیت خانه اقبال شهرداری خود را متعهد به حفظ میراث شهر و پاسخگویی می‌داند اما گروهی با گل آلود کردن فضا به دنبال کسب منافع خود هستند.

وی ادامه داد: شهرداری در خصوص خانه اقبال دو بار به دادگاه احضار و بر اساس حکم دادگاه مبنی بر اینکه شهرداری در انجام وظایف خود قصوری نکرده، تبرئه شد.

شهردار انزلی با اشاره به اینکه خانه اقبال فقط واجد شرایط ثبت به عنوان اثر ملی است، گفت: از نظر حقوقی هم خانواده مرحوم اقبال در آن خانه سهمی دارند که در صورت مشخص شدن چارچوب تبدیل این خانه به مکان فرهنگی از سوی میراث فرهنگی، شهرداری نیز به وظایفش عمل می‌کند.

نظر شما