شناسهٔ خبر: 51294689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار انزلی :

تکمیل تصفیه خانه کارخانه کمپوست انزلی ۲میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رشت – ایرنا - شهردار بندرانزلی گفت : تکمیل کارخانه کمپوست خمیران به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سفر ریاست جمهوری به گیلان پیگیر اعتبار مورد نیاز خواهیم بود . 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، مهدی خلیلی عصر روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت : در حال حاضر ابنیه این تصفیه خانه به اتمام رسیده و اسناد خرید تجهیزات آن به شهرداری ابلاغ شده است و بزودی فرایند مناقصه برای خرید تجهیزات آن آغاز خواهد شد.

وی افزود : شهرداری انزلی می کوشد نظافت شهری را ارتقاء دهد و تا حدودی توانسته در بخش نظافت خیابان های اصلی به موفقیت هایی دست یابد .

وی خواستار مشارکت مردم در طرح تفکیک زباله از مبدا شد و تصریح کرد : این طرح با جدیت در انزلی دنبال خواهد شد و دستگاه قضایی نیز به شدت بر این مقوله اصرار دارد شهرداری انزلی نیز درصدد است کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند.

تخصیص ۳۰۰ تن قیر رایگان به انزلی

خلیلی در ادامه از تخصیص ۳۰۰ تن قیر رایگان به انزلی خبر داد و افزود : این شهرستان بعد از سالیان طولانی طبق تصمیم مجلس مبنی بر تخصیص قیر رایگان موفق شد در فاز اول ۳۰۰ تن قیر رایگان از سازمان شهرداریها دریافت کند که امیدواریم ظرف چند روز آینده این قیر وارد کارخانه آسفالت شود.

وی اضافه کرد : شهر انزلی پس از رشت تنها شهر دارای کارخانه آسفالت استان گیلان است که قدمت آن به دهه ۶۰ باز می گردد اما طی سالیان متمادی این کارخانه که تامین کننده نیازهای شهرداری است به دلیل فرسوده شدن هزینه های بسیاری بر شهرداری انزلی تحمیل کرده و از تولیدات این کارخانه کاسته است . در این راستا یکی از اقدامات اولیه تعمیر این کارخانه فرسوده است .

شهردار انزلی خاطر نشان کرد : طی ۲هفته گذشته این کارخانه تعطیل و در حال تعمیر است که به دلیل پرهزینه بودن این تعمیرات جزء به جزء و فصل و به فصل انجام خواهد شد تا تولیدات این کارخانه از کیفیت بهتری برخوردار باشند و فعالیت آن بطور مستمر ادامه داشته باشد.

انزلی ۲ هزار و ۷۰۰ سگ بدون صاحب دارد

شهردار انزلی با اشاره به مشکل سگ های رها در خیابان های این شهر گفت : رسیدگی به این موضوع باید واقع گرایانه باشد اما حامیان حیوانات نگاه متفاوتی به این مقوله دارند.

خلیلی اظهار داشت: برخی از حامیان حیوانات جمع آوری و انتقال این سگها به پناهگاه را زندانی کردن این حیوانات می دانند اما اغلب مردم خواستار ساماندهی این سگهای بدون صاحب هستند.

وی با بیان اینکه تناقض موجود دشواری هایی برای شهرداری پدید می آورد ، تصریح کرد: در همکاری متقابل میان شهردای با حامیان حیوانات تلاش داریم با انگل زدایی، واکسیناسیون و عقیم سازی سگ ها تا حدودی از مشکلاتی که این سگها ایجاد می کنند بکاهیم.

تبرئه شهرداری انزلی در مورد خانه میراثی اقبال

خلیلی در ارتباط با مساله خانه میراثی اقبال گفت: شهرداری انزلی خود را نسبت به این میراث با ارزش ، پاسخگو می داند و در این راستا در ۲۶ و ۳۰ آبان ماه در دو دادگاه بدوی و تجدید نظر شرکت کرد که در هر دو مورد تبرئه شد.

وی خاطر نشان کرد : بر اساس حکم دادگاه شهرداری در انجام وظایف خود قصوری نکرده است . با وجود اینکه خانه اقبال یک اثر ملی نیست و تنها اثر واجد شرایط ثبت به عنوان اثر ملی است شهردار خود را نسبت به این اثر میراثی متعهد می داند .

خلیلی به تاکید بر حق خانواده مرحوم اقبال در مورد این خانه میراثی گفت: در صورت تعیین چارچوب برای تبدیل این خانه به مکان فرهنگی، شهرداری در عمل به وظایفش مکلف خواهد بود.

الحاق  ۲ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری انزلی

شهردار انزلی در انتها با اشاره به خرید ۲ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل شهری افزود: بزودی خبرهای خوبی در بخش ناوگان حمل و نقل شهری برای مردم انزلی خواهیم داشت ؛ همچنین در آینده ای نزدیک سامانه ۱۳۷ برای درج شکایات در شهرداری راه اندازی می شود.

شهر انزلی در کرانه دریای خزر با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت از نقاط گردشگری و تجاری مهم گیلان است . 

نظر شما