شناسهٔ خبر: 51291422 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید استاندار تهران بر لزوم استقرار صنایع کوچک و بزرگ در شهرستان فیروزکوه

استاندار تهران از صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان فیروزکوه بازدید کرد و استقرار بسیاری از صنایع استان در فیروزکوه را مورد تأکید قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محسن منصوری، استاندار تهارن همراه با دیگر مسئولان استانداری در جریان سفر یک روزه به شهرستان فیروزکوه از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان بازدید کرد. این بازدید به‌منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، دیدار با مردم و رفع مشکلات تولید انجام شد.

محسن منصوری در جریان این سفر یک‌روزه و در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی علیدره اظهار کرد: شهرستان فیروزکوه از ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه، عمران و آبادی برخوردار است و به جهت بُعد مسافت با شهر تهران و به دلیل نبود محدودیت‌های زیست‌محیطی می‌توان بسیاری از صنایع را در این منطقه مستقر کرد.

وی هزینه بالای تولید در این شهرستان را از علل عمده عدم توسعه بخش تولیدی و صنعتی در این منطقه برشمرد و افزود: متأسفانه بُعد مسافت که از جنبه زیست‌محیطی تبدیل به فرصت شده، از جنبه دیگر تبدیل به تهدید شده و هزینه تولید را در این شهرستان بالابرده و بسیاری از واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است.

استاندار تهران مشکلات مربوط به مواد اولیه، عدم نقدینگی و عدم ارائه تسهیلات بانکی را از عمده مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان فیروزکوه عنوان کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر محدودیت‌هایی که در واگذاری مواد اولیه در بورس برای واحدهای تولیدی ایجاد شده و همچنین نوسات بازار ارز و عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات، مشکلات عدیده‌ای را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده و منجر به تعطیلی بسیاری از این واحدها شده است.

منصوری سپس گفت: امید است با پیگیری‌های استانداری و نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بتوانیم در آینده نزدیک گره‌های تولیدی در این شهرستان را مرتفع کرده و شاهد رونق بخش تولیدی و صنعتی در این منطقه باشیم.

وی همچنین بر لزوم رشد و توسعه متوازن شهرستان به‌ویژه در حوزه صنعت تأکید کرد و افزود: با توجه به عدم مشکلات و محدودیت‌های زیست‌محیطی در شهرستان فیروزکوه، ضرورت دارد در اسرع وقت با هدایت سرمایه‌گذاران به این منطقه صنایع کوچک و بزرگ در این شهرستان مستقر شود.

استاندار با تأکید بر لزوم تقویت بخش حمل و نقل ریلی و باربری در شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: ابتدا باید حوزه مدیریتی بخش ریلی شهرستان فیروزکوه از استان مازندران به استان تهران منتقل شود و سپس در صورت ضرورت ایجاد ایستگاه و پایانه، سرمایه‌گذاری در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما