شناسهٔ خبر: 51291281 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مرتفع کردن گره‌های تولیدی در شهرستان فیروزکوه در آینده نزدیک

استاندار تهران گفت: بهره گیری از ظرفیت‌های ویژه فیروزکوه برای استقرار و توسعه صنایع ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از استانداری، محسن منصوری در حاشیه سفر به شهرستان فیروزکوه و بازدید از شهرک صنعتی «علیدره»، گفت: شهرستان فیروزکوه از ظرفیت بسیار مناسبی جهت توسعه، عمران وآبادی برخوردار است و به جهت بعد مسافت با شهر تهران و همچنین نبود محدودیت‌های زیست محیطی می‌توان بسیاری از صنایع را در این منطقه مستقر کرد. 

وی با اشاره به علل‌عدم توسعه بخش تولید و صنعت گفت: هزینه بالای تولید در این شهرستان از علل عمده‌عدم توسعه بخش تولیدی و صنعتی در این منطقه است. متاسفانه بعد مسافت که از جنبه زیست محیطی تبدیل به فرصت شده اما، از جنبه دیگر تبدیل به تهدید شده و هزینه تولید را در این شهرستان بالابرده و بسیاری از واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است. 

استاندار تهران مشکلات مربوط به مواد اولیه، عدم نقدینگی وعدم ارائه تسهیلات بانکی را از عمده مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان فیروزکوه عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر محدودیت‌هایی که در واگذاری مواد اولیه در بورس برای واحدهای تولیدی ایجاد شده و همچنین نوسات بازار و ارز وعدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات، مشکلات عدیده‌ای را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده و منجر به تعطیلی بسیاری از این واحدها شده است. 

منصوری تاکید کرد: با پیگیری‌های استانداری و نماینده مردم دماوند وفیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بتوانیم در آینده نزدیک گره‌های تولیدی در این شهرستان  را مرتفع کرده و شاهد رونق بخش تولیدی و صنعتی در این منطقه باشیم. 

وی با تاکید بر لزوم رشد و توسعه متوازن شهرستان بویژه در حوزه صنعت گفت: باتوجه به نبود  مشکلات و محدودیت‌های زیست محیطی در شهرستان فیروزکوه، ضرورت دارد در اسرع وقت با هدایت سرمایگذاران به این منطقه صنایع کوچک و بزرگ در این شهرستان مستقر شود. 

استاندار تهران تاکید کرد: همچنین تقویت بخش حمل ونقل ریلی و باربری در شهرستان فیروزکوه ضروری است. ابتدا باید حوزه مدیریتی بخش ریلی شهرستان فیروزکوه از استان مازندران به استان تهران منتقل شود، سپس در صورت ضرورت ایجاد ایستگاه وپایانه، سرمایه‌گذاری در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

 

نظر شما