شناسهٔ خبر: 26297540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران:

کمسیون قضایی مظلوم ترین کمسیون مجلس شورای اسلامی است

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: بخشی از مشکلات کشور ناشی از مدیریت ما است و کمسیون قضایی مظلوم ترین کمسیون مجلس شورای اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از ساری،رضیان صبح امروز در همایش قضات دادگستری کل استان مازندران به وجود 16 میلیون پرونده قضایی در سطح کشوراشاره کرد و اظهار داشت : قسمت عمده آن ناشی از آسیب های اجتماعی، شرایط اقتصادی و قوانین مجلس است.

وی  با اشاره به اینکه در فضای قانون‌گذاری اتفاقات خوبی رخ نداده است،افزود: .کمسیون قضایی مظلوم ترین کمسیون در مجلس شورای اسلامی است که بیشترین بار قانونی نیز در این کمسیون در حال بررسی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: در کشور اسلامی متأسفانه فضای قانون‌گذاری مشکل دارد و ما6 برابر کشور فرانسه که مهد قانون است؛ قانون تصویب کردیم و بااین‌وجود چالش‌های جدی در نظام اجرای قانون داریم.

وی برمهیا شدن زیرساخت‌ها در امر قانون‌گذاری تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد تا معاونت علمی و پژوهشی قوه قضاییه درزمینهٔ قوانین مربوطه بررسی دقیق داشته باشد.

رضیان تصریح کرد: یکی از مشکلات که نتوانستیم آسیب‌های موجود در جامعه را لحاظ کنیم این است که معاونت علمی و پژوهشی قوه قضاییه در کنار مجلس قراردهیم و بتوانیم قوانین مربوط را درست تدوین کنیم.

نماینده مردم قائمشهر ،سیمرغ،سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: هر بار سعی می‌کنیم تا عناوین مجرمان قضایی را افزایش دهیم .

وی  بابیان اینکه باید شرایط آرامش را برای قضات فراهم کنیم : همچنین باید ازنظر علمی در پرونده‌های حقوقی و پرونده‌های کیفری توجه خاصی صورت گیرد.

رضیان در بخش دیگر از سخنانش به جایگاه مهم قوه قضاییه اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه قضا خلیفه الهی به شمار می‌رود و باید لحظه‌لحظه زندگی خود خداوند را مدنظر قرار دهیم این در حالیست که قوه قضاییه و قضات در برخی جاها مظلوم واقع‌شده است زیرا این قوه مسئولیت تشکیل پرونده را ندارد و وظیفه تظلم خواهی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: بیشترین مشکل مردم در بخش کیفیت است و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند بایستی دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: قضات در قضاوتشان خدا را در نظر بگیرند و عدالت را کارشان لحاظ کنند.

رضیان با اشاره به شمار پرونده های واردی در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: در کشوری که پیرو مکتب اهل البیت هستند این تعداد پرونده زیبنده جایگاه جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر اینکه در شرایط فعلی کشور ما ملت را مایوس نکنیم ادامه داد: مشاهده می شود که در فضای بیرون جمهوری اسلامی ایران را با دیگر کشورهای جهان مقایسه می کنند این در حالیست که کشور ما 40 سال تلاش کرد و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد.

رضیان گفت: باید ادعا کنم 70 درصد مشکلات جامعه ما ناشی از مدیریت ماست و در جاهایی زیر پای یکدیگر را خالی می کنیم؛تحریم ،عدم اجرای برجام نیست چرا که ما در بخش های مختلف اقتصادی و کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار هستیم .

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم از بخش خصوصی در جهت ارتقای توسعه اقتصادی تلاش کنیم و از برخورد جزیره ای و سلیقه ای بپرهیزیم.

 

نظر شما