شناسهٔ خبر: 51154817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری گردهمایی فصلی ائمه جمعه در دهدشت

خبرگزاری صداوسیما

گردهمایی فصلی ائمه جمعه دائم و موقت و مسئولان ستاد‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده، ولی فقیه در استان به میزبانی دهدشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان در این آیین با اشاره به اینکه ستاد‌ها و ائمه جمعه نقش مهمی در هدایت آحاد مردم جامعه بر عهده دارند، گفت: فرماندهی این پایگاه و قرارگاه فرهنگی را ائمه جمعه و مسیولان ستاد نماز بر عهده دارند.
آیت الله سید نصیر حسینی افزود: انقلاب اسلامی گوهر گرانبهایی است که با رنج‌ها و خون‌های زیادی به دست آمد که در طول سالیان متمادی علمای برجسته، خردمندان و دانشمندان بسیار تلاش کردند تا این انقلاب به ثمر برسد.
وی اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دشمنی‌های سرسختانه‌ای با انقلاب اسلامی شده است، که تاریخ معاصر و انقلاب‌های به وجود آمده در این سطح از دشمنی ها، توطئه‌ها و فشار‌ها بی سابقه است.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: انقلاب اسلامی متعلق به همه مستضعفان عالم بوده و در مقابل همه مستکبران و زورگویان جهان ایستاده است و محدود به یک جغرافیا و جبهه خاص نیست، بعد از انقلاب اسلامی دستاورد‌های بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف به دست اورده ایم و در شرایطی هستیم که به عنوام یک قدرت جهانی در همه ابعاد نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جهان حرف برای گفتن داریم.
وی گفت: امروزه در سراسر کشور هر هفته اجتماعات باشکوه در اختیار مبلغان اسلام و ائمه جمعه قرار داشته که تریبون‌ها و ستاد نماز جمعه مهم‌ترین پایگاه فرهنگی، مذهبی و سیاسی است و از این موقعیت باید بهترین استفاده برای روشنگری جامعه انجام شود.
نماینده، ولی فقیه در استان افزود: دشمن نیز این جریان را فهمیده است و بیکار ننشسته است و برنامه‌های گوناگونی تدارک دیده و تلاش می‌کند به اشکال مختلف این جایگاه را تضعیف کند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه حفاظت از انقلاب، اسلام و خون شهدا و ملت کار ساده‌ای نیست، تصریح کرد: هر جمعه در ۹۰۰ پایگاه مهم اثرگذار در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، عبادی در سطح کشور شکل می‌گیرد و اگر این انقلاب در مقابل این همه سختی‌ها و جنگ مقاومت کرده است علت آن حضور همین پایگاه‌ها در بین مردم است.
وی ادامه داد: وقتی توطئه‌ای علیه مذهب و انقلاب شکل می‌گیرد مردم با یک اجتماع بزرگ همه نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کنند و نماز جمعه یک جریان هفتگی و از بین برنده این توطئه‌ها است.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: فلسفه اینکه نماز جمعه را هفتگی قرار دادند این است که اجتماع و انسجام بیشتری بین مردم شکل بگیرد، هوشیاری و بیداری مردم در مقابل دسیسه‌ها باید حفط شود و پایگاه‌های نماز جمعه این وظیفه خطیر را بر عهده دارند، اگر مردم هوشیار نباشند و بستر عمومی جامعه هوشیاری کافی را نداشته باشند قطعا ضربات مهلکی از طرف دشمن خواهیم خورد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه جایگاه ستاد نمازجمعه مهم و ارزشمند است، افزود: رسانه‌های بسیار گسترده‌ای امروزه در جهان فعالیت می‌کند که با تحلیل‌های غلط درصدد تغییر افکار مردم ما هستند، هر کسی که با تحلیل‌های غلط به میدان بیاید قطعا تصمیم اشتباه نیر می‌گیرد و وقتی که تحلیل‌ها و داده‌های غلط رسانه‌ای به مردم داده شد مردم طبیعتا تصمیم درستی نخواهند گرفت، تحلیل‌هایی که از تریبون‌های هفتگی نماز جمعه بیان می‌شود خنثی کننده تمام دشمنی‌های مستکران است.
 
 

نظر شما