شناسهٔ خبر: 50780010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۵۴۲ برنامه با عنوان کتاب در کهگیلویه و بویراحمد 

خبرگزاری صداوسیما

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ۵۴۲ برنامه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود. 

صاحب‌خبر -
اجرای ۵۴۲ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی درکهگیلویه و بویراحمد به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ آبان تا یکم آذر ۵۴۲ برنامه با موضوعات مختلف و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان برگزار می‌شود.

یاسر رحیمیان افزود: این تعداد برنامه فرهنگی در ۶۵ کتابخانه استان و با استفاده از بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بازنمایی آثار و منابع کتابخانه‌ای در همه کتابخانه‌های استان، غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدا ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری ۲۵ جشن کتاب و مراسم تکریم در حوزه کتاب و کتابخوانی و کتابدار، نشست کتابخوان مجازی با حضور کتابداران کشوری و اعضای کتابخانه‌های استان و افتتاح کتابخانه خاتم النبیا درمنطقه رادک گچساران از مهمترین این برنامه‌ها است.

رحیمیان اضافه کرد: به مناسبت هفته کتابخوانی به مدت سه روز از ۲۴ تا ۲۶ آبان عضویت در همه کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد رایگان است.

وی با بیان اینکه ۷۳ باب کتابخانه در ۹ شهرستان استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باز هستند، ادامه داد: در این کتابخانه‌ها سالن‌های مطالعه آماده ارائه خدمات به کتابخوانان هستند و همچنین کتاب امانت می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر در این استان سه نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند گفت: در کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۲۲هزار و ۱۱۴ متر فضای فیزیکی به ازای هر ۱۰۰ نفر سه متر فضای مطالعه وجود دارد که وضعیت استان در این زمینه نسبت به میانگین کشوری بهتر است.

 رحیمیان تعداد نسخه‌های کتاب در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد را حدود ۶۰۰ هزار نسخه اعلام کرد و افزود: با این تعداد کتاب موجود به ازای هر ۱۰۰ نفر ۸۳ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

نظر شما