شناسهٔ خبر: 50900609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

علت تاخیر در یکسان سازی گلزار شهدا اهواز چیست؟

خبرگزاری صداوسیما

موضوع یکسازی سازی و همسطح سازی گلزار شهدا اهواز از سال‌های گذشته مطرح شده، اما اجرای طرح به طور جدی عملیاتی نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان؛ رئیس اداره مسکن و امور گلزار‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشار به وجود حدود ۸ قطعه بزرگ در آرامستان اهواز گفت: قطعه یک که یکی از قطعه‌های متعلق به شهدای والامقام دفاع مقدس است، ۱۴ هزار متر مربع مساحت دارد و بزرگ‌ترین قطعه است.

مهدی محمدی کیا تامین اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان را عامل تسریع در اجرای عملیات یکسان سازی و همسطح سازی قبور شهدا این قطعه عنوان کرد و بیان داشت: در قطعه شهدا مزار‌هایی وجود دارند که قدمت آن‌ها به بیش از ۳۰ سال می‌رسد و همین امر سبب شده که وضعیت نامناسبی داشته باشند و برخی از سنگ‌ها فرسوده شده اند، بطوریکه خواندن اطلاعات روی آن‌ها امکانپذیر نیست.

وی علت کُندی پیگیری‌ها برای تامین اعتبار را اعتراض برخی از خانواده‌های شهدای والامقام عنوان و تصریح کرد: البته برخی از خانواده‌های شهدا نسبت به شرایط کنونی اعتراض داشتند و خواستار تعویض سنگ بودند و عملیات تعویض سنگ‌ها نیز علیرغم کمبود اعتبار‌ها انجام شد.

محمدی کیا با بیان اینکه تعویض سالیانه ۲۰ تا ۳۰ سنگ تاکنون برای قبور شهدایی که خانواده‌های مراجعه نکرده اند انجام شده است، اظهار داشت: تاکیدی بر همسان سازی نداریم، ولی وضعیت نامناسب کنونی را هم تائید نمی‌کنیم، اما شرایط نامطلوب این قطعه در شان شهدا نیست.

بیشتر بخوانید: تاکید بر ساماندهی گلزار‌های شهدا استان

رئیس اداره مسکن و امور گلزار‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان بر لزوم حفظ بافت و موقعیت گلزار شهدا تاکید کرد و ادامه داد: تعویض سنگ‌های شکسته و فرسوده ضروری است و در صورتیکه اعتبار موردنیاز تامین شود و خانواده‌های شهدا رضایت داشته باشند، عملیات همسان سازی اجرایی خواهد شد.

نظر شما