شناسهٔ خبر: 50899394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماجرای یکسان سازی و همسطح سازی گلزار شهدای اهواز چیست؟

رئیس اداره مسکن و امور گلزار‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان توضیحاتی درخصوص وضعیت گلزار شهدای اهواز و همسازی قبور ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی محمدی کیا، رئیس اداره مسکن و امور گلزار‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان درخصوص طرح یکسان سازی و همسطح سازی قبور شهدا در آرامستان اهواز گفت: قطعه یک که یکی از قطعه‌های متعلق به شهدای والامقام دفاع مقدس است، ۱۴ هزار متر مربع مساحت دارد و بزرگ‌ترین قطعه محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای عملیات یکسان سازی و همسطح سازی در این قطعه منوط به تامین اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است، افزود: در قطعه شهدا مزار‌هایی وجود دارند که قدمت آن‌ها به بیش از ۳۰ سال می‌رسد و همین امر سبب شده که وضعیت نامناسبی داشته باشند و برخی از سنگ‌ها فرسوده شوند، بطوریکه خواندن اطلاعات روی آن‌ها امکانپذیر نیست.

محمدی کیا علت کُندی پیگیری‌ها برای تامین اعتبار را اعتراض برخی از خانواده‌های شهدای والامقام عنوان کرد و بیان داشت: البته برخی از خانواده‌های شهدا نسبت به شرایط کنونی اعتراض داشتند و عملیات تعویض سنگ‌ها نیز علیرغم کمبود اعتبار‌ها انجام شد، ضمن اینکه تعویض سالیانه ۲۰ تا ۳۰ سنگ تاکنون برای قبور شهدایی که خانواده‌های مراجعه نکرده اند انجام شده است، زیرا وضعیت نامطلوب این قطعه در شان شهدا نیست.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم حفظ بافت و موقعیت گلزار شهدا تصریح کرد: تعویض سنگ‌های شکسته و فرسوده ضروری است و در صورتیکه اعتبار موردنیاز تامین شود و خانواده‌های شهدا رضایت داشته باشند، عملیات همسان سازی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/گ

نظر شما