شناسهٔ خبر: 66802581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آماده‌باش ۱۰ هزار خادم حرم رضوی برای تشییع شهید جمهور

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: ۱۰ هزار نفر از خدام بارگاه منور رضوی برای استقبال از پیکر مطهر رئیس جمهور شهید و وداع با ایشان در حرم مطهر رضوی، در آماده‌باش کامل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، امین بهنام با بیان اینکه فردا سوم‌ خردادماه، پیکر مطهر حجت‌الاسلام والمسلمین شهید رئیسی، حوالی ساعت 3 عصر از میدان 15 خرداد به سمت حرم امام رضا(ع) تشییع می‌شود، اظهار داشت: مراسم وداع و عزاداری با پیکر مطهر ایشان در صحن مقدس پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: مراسم خطبه نیز در صحن مقدس آزادی با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار می‌شود و پس از آن مراسم تدفین پیکر مطهر ایشان در  حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

 معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اضافه کرد: به دلیل ازدحام جمعیت از تمامی عزیزان و شرکت کنندگان در این مراسم، درخواست می‌شود به راهنمایی و تذکرات خدمه بارگاه منور رضوی توجه کنند و ضمن حفظ رعایت ایمنی خود و همراهان، مراقب سالمندان و کودکان نیز باشند.

گفتنی است، مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر حجت الاسلام والمسلمین شهید رئیسی به صورت زنده و مستقیم در سراسر اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی پخش خواهد شد.

آماده‌باش کامل نیروهای حرم رضوی در مراسم تشییع

مهدی سلطانی‌فر از آمادگی کامل و تقویت چند برابری تعداد نیروهای فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی با توجه به پیش‌بینی حجم فزاینده جمعیت مردمی برای شرکت در برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید کشورمان در این آستان مقدس خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده زائران و مجاوران در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جهادی کشور در ظهر پنجشنبه سوم خرداد 1403 در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، این مؤسسه تمهیدات ویژه‌ای را در راستای حفظ سلامت و آرامش‌خاطر مردم ولایتمدار و ارادتمندان خادم الرضا(ع)، با همکاری نهادهای مختلف اتخاذ کرده است.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: در این راستا علاوه بر افزایش تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی، چندین بیمارستان سیار در اطراف این بارگاه ملکوتی مستقر و فعال خواهد بود. همچنین بالغ بر 100 دستگاه آمبولانس در اماکن متبرکه رضوی مستقر و آماده‌باش است. طبق هماهنگی‌های صورت گرفته جمعی از متخصصان طب اورژانس، بیهوشی، اتاق عمل و جراحان نیز به صورت آماده‌باش در بیمارستان‌های سیار حضور خواهند داشت.

سلطانی‌فر با اشاره به حضور بالغ بر هزار نیروی فوریت‌های پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران اورژانسی در این مراسم تصریح کرد: علاوه‌براین، تمام بیمارستان‌های سطح شهر مشهد و شهرهای اطراف با تمام ظرفیت به صورت آماده‌باش فعال خواهند بود و بیماران در صورت نیاز با آمبولانس‌ها به این بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: خدمات درمانی در این مراسم با مشارکت نیروهای رسمی و افتخاری این مؤسسه و نهادهایی همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مجاور، اورژانس 115، سپاه پاسداران، هلال احمر، بیمارستان فوق تخصصی رضوی، بنیاد کرامت رضوی و مدیریت عالی حرم مطهر حضرت رضا(ع) به بیماران ارائه خواهد شد. دارالشفای امام(ع) در جوار بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی نیز با تقویت نیرو، آماده خدمات‌رسانی به عموم بیماران زائر و مجاور حاضر در این مراسم است.

گفتنی است؛ مرکز فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی نیز همچون دیگر ایام سال از طریق تماس با شماره‌ داخلی 2424 و شماره‌ عمومی 32002424، آماده ارائه خدمات به بیماران اورژانسی در این آستان مقدس است.

نظر شما