شناسهٔ خبر: 50671261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خیران نیمی از کلاس‌های تخریبی بوشهر را نو کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با همت خیران مدرسه ساز، ۵۰ درصد از هزار و ۲۰۰ کلاس‌ درس تخریبی استان بازسازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بیان کرد: اگر خیران نیک اندیش در کنار آموزش و پرورش نبودند مشکلات این نهاد بیش از این بود.

او افزود: با تلاش خیران، اکنون ۵۰ درصد از هزار و ۲۰۰ کلاس‌ درس تخریبی استان بوشهر بازسازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: با توجه به ظرفیت و چشم انداز استان و اهمیت توسعه متوازن رشته‌ها باید حداقل ۵۰ درصد از دانش آموزان به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند اما زیرساخت‌های موجود در این بخش فراهم نیست.

کرمی عنوان کرد: هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در استان محدود و از نظر امکانات ضعیف هستند و انتظار داریم خیران مدرسه ساز در قالب طرح هنرستان سازی و هنرستان یاری به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

او تاکید کرد: خیران مدرسه ساز باید علاوه بر مدرسه سازی در امر مدرسه یاری و مدرسه داری نیز به کمک آموزش و پرورش استان بوشهر بیایند و با حضور در انجمن های اولیا و مربیان نسبت به ترویج فرهنگ مدرسه سازی در این استان کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: مشارکت خیران در ساخت مدرسه از تمدن سیراف در مکتب ابوسعید سیرافی شکل گرفت و مدرسه سعادت بوشهر ۱۲۲ سال پیش به عنوان نخستین مدرسه خیرساز کشور با سبک نوین آموزشی تاسیس شد.

بیشتر بخوانید

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: مدرسه به عنوان آغاز حیات اجتماعی و زمینه‌ساز شخصیت اجتماعی انسان و سرچشمه پرورش انسان‌های بزرگ در آینده است و به عنوان یک حرکت رو به جلو برای اقتدار کشور در فضای ملی و بین‌المللی است.

او  با تاکید بر اینکه باید نقاطی که نیاز به ساخت مدرسه دارند در اولویت قرار گیرند، افزود: همچنین خیران مدرسه ساز باید به تامین تجهیزات سرمایشی، گرمایشی، آزمایشگاه و فضاهای ورزشی و فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه بوشهر همچنین گفت: خیران مدرسه ساز در مناطق محروم مدرسه می‌سازند و ممکن است در این مناطق کودکانی باشند که از نظر مالی امکان تحصیل نداشته باشند که باید خیران از این کودکان نیز حمایت کنند تا بتوانند در کلاس‌های درس حاضر شوند.

در این مراسم از خیران مدرسه ساز استان بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

نظر شما