شناسهٔ خبر: 49908115 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دانش آموزان روستای نی‌نیزک دشتستان نگران نباشند/ مدرسه‌شان نو می‌شود

پس از فوت نیکوکاری که قرار بود مدرسه روستای نی‌نیزک دشتستان را نوسازی کند، حالا وارثان پای کار آمده‌اند تا دانش آموزان از نعمت مدرسه نو محروم نشوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روستای نی‌نیزک با حدود ۸۰۰ نفر جمعیت در ۱۵ کیلومتری برازجان قرار دارد و به علت وجود بقعه امامزاده ابراهیم (ع) یکی از روستا‌های گردشگرپذیر شهرستان دشتستان و استان بوشهر به شمار می‌رود.

تنها مدرسه این روستا دبستانی ۵ اتاقه بود که پارسال به علت فرسودگی تخریب شد تا به همت یکی از نیکوکاران برازجانی مدرسه‌ای نو جایش را بگیرد.

این مدرسه قبل از اینکه تخریب شود، بیش از ۶۰ دانش آموز دختر و پسر داشت که در پایه اول تا ششم درس می‌خواندند. با فراگیرشدن کرونا بچه‌های این مدرسه نیز کلاس‌هایشان را مجازی برگزار کردند و امیدوار بودند که با فروکش کردن تب این بیماری، بتوانند درس را در مدرسه نو ادامه دهند.

اما در همین حال نیکوکاری که قرار بود مدرسه را بسازد از دنیا رفت و بچه‌ها و خانواده‌هایشان نگران شدند که تکلیف مدرسه چه می‌شود.

بعد از اینکه تصمیم گرفته شد امسال کلاس‌های مدارسِ کم جمعیت حضوری باشد، این موضوع مطرح شد که دانش آموزان این مدرسه باید چه کار کنند؟

بیشتر بخوانید

اگر چه کانکس به روستا برده شد تا کلاس دانش آموزان در آن برگزار شود، اما کسی چندان راضی به آن نبود؛ نه والدین و نه حتی آموزش و پرورش.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: قرار است خانه‌ای با هزینه این اداره، در روستای نی‌نیزک اجاره شود تا کلاس دانش‌آموزان در آن برگزار شود.

سهراب باقری افزود: مدرسه روستا ۵۰ دانش آموز دارد که در دو نوبت به مدرسه می‌روند و در۶ پایه ابتدایی درس می‌خوانند.

او بیان کرد: وارثان نیکوکاری که قرار بود مدرسه را نوسازی کند نیز پای کار هستند و همین روز‌ها ساخت مدرسه شروع خواهد شد.

انتهای پیام/ک

نظر شما