شناسهٔ خبر: 50793898 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

معلمان کارگزاران اصلی و فکور تحول هستند/ تداوم آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:معلمان کارگزاران اصلی و فکور تحول هستند و هر جامعه‌ای که می‌خواهد روی تحول و توسعه را ببیند به سمت معلمان خود رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم تکریم و معرفی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: ۳۰ درصد دانش آموزان کم برخوردار از تجهیزات هوشمند آموزشی در شرایط کرونا بی‌بهره بودند که در این مدت باهمت خیران تاکنون ۳۶۱ هزار تبلت و گوشی هوشمند برای آنان تامین شد.

او افزود: ۱۲ هزار دانش آموز استان بوشهر نیز به تجهیزات هوشمند آموزشی دسترسی نداشتند که با همت خیران و دستگاه‌های اجرایی برای ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز این استان تاکنون تبلت تهیه شده و این استان جزو پنج استان برتر در این زمینه است.

 معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به‌زودی از سوی سازمان نوسازی مدارس برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی برای ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دیگر استان بوشهر که هنوز تجهیزات هوشمند آموزشی ندارند، اختصاص می‌یابد.

حسینی با اشاره به اینکه حرکت نظام تعلیم و تربیت باید بر اساس سند تحول بنیادین باشد، عنوان کرد: به مرور کشور به سمت شرایط پساکرونا حرکت می‌کند و بازگشایی تدریجی مدارس آغاز شده است، اما آموزش‌های مجازی به عنوان مقوم و مکمل ادامه می‌یابد.

او با بیان اینکه معلمان کارگزاران اصلی و فکور تحول هستند، اضافه کرد: هر جامعه‌ای که می‌خواهد روی تحول و توسعه را ببیند به سمت معلمان خود رفته است و توجه کشور‌هایی نظیر ژاپن و مالزی به آموزش و پرورش موجب گام نهادن این کشور‌ها در مسیر توسعه شد.

وحدت و همدلی نیاز امروز جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم گفت: در این شرایط حساس، جامعه بیش از همه چیز به وحدت، همدلی و همراهی همه قشر‌ها و گروه‌ها نیاز دارد که باید تقویت شود.

محمد تقی ایرانی افزود: امروز کشور با جنگ تمام عیار اقتصادی روبه‌رو است و دشمن در تلاش است شعار‌های انقلاب اسلامی که همان خدمت به مردم است، تحقق نیابد.

بیشتر بخوانید

او ادامه داد: انقلاب اسلامی با وحدت و انسجام به پیروزی رسید و برای پیشرفت و ترقی هرچه بیشتر نیز به یکپارچگی نیاز دارد تا از این پیچ‌های خطرناک گذر کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: فرهنگیان با وجود مشکلات، ایثارگرانه و بدون هیچ کوتاهی مسیر تعلیم و تربیت را ادامه دادند.

فداکاری معلمان در دوره کرونا هیچ جا نوشته نشد

مدیرکل پیشین آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فداکاری و جانبازی معلمان در دوره کرونا هیچ جا نوشته نشد و به خوبی انعکاس پیدا نکرده است. برخی از معلمان در شرایط سخت و بر روی تخت بیمارستان، وظیفه خطیر خود را به بهترین شکل به انجام رساندند که باید همت و تلاش آنان پاس داشته شود.

علیمراد کرمی افزود: در شرایطی که با ناملایمات و برخی نامهربانی‌ها مواجه بودیم، با، ولی صبر و حوصله توانستیم بر مشکلات فائق آمده و جو روانی ایجاد شده را برای آموزش و پرورش به بهترین شکل تغییر دهیم.

کرمی عنوان کرد: با وجود شرایط سخت کرونایی، جایگاه استان در بیشتر شاخص‌های تربیتی و آموزشی شده پیدا کرده است که می‌توان به ارتقا رتبه استان از ۱۵ به ۱۱ در آزمون سراسری و بهبود میانگین نمرات دانش‌آموزان در امتحانات اشاره کرد.

حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی و پاسداشت خون شهیدان حرکت می‌کنیم گفت: از همه دلسوزان و فرهیختگان استان بوشهر می‌خواهیم که آموزش و پرورش را کمک کنند تا در بهترین شرایط خود قرار گیرد.

علی موحدی افزود: حفظ کرامت و حرمت انسانی مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش برای آینده است و خود را متعهد می‌دانم از حرمت فرهنگیان و دانش آموزان دفاع کنم و پاسدار این حرمت باشم.

او تاکید کرد: مصالح آموزش و پرورش که مصلحت نظام جمهوری اسلامی است را بر همه چیز ترجیح می‌دهم و وظیفه ما فرهنگیان این است که برای ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش و عزت نفس دانش آموزان و فراهم کردن زمینه رشد آینده سازان در این جهاد علمی گام برداریم.

انتهای پیام/ک

 

نظر شما