شناسهٔ خبر: 50441944 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح پروژه‌های ارتباطی شهرستان سپیدان با اعتبار ۷۷ میلیارد ریال

پروژه‌های ارتباطی شهرستان سپیدان شامل بهره برداری از ۶۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی تار و ارتقای سایت روستای کمهر به اینترنت پرسرعت با اعتبار ۷۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پروژه‌های ارتباطی شهرستان سپیدان شامل بهره برداری از ۶۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی تار و ارتقای سایت روستای کمهر به اینترنت پرسرعت، با هدف توسعه خدمات الکترونیکی و برقراری ارتباطی امن و با سرعت در مناطق روستایی این شهرستان، با اعتبار ۷۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) به بهره برداری رسید.

مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی این شهرستان گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) از طریق فیبر نوری را در راستای ارتقای کیفیت ارتباطات مخابراتی و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در مناطق روستایی و کم برخوردار کشور در دستور کار دارد.

او اظهار کرد: با افتتاح پروژه فیبر روستایی تار در شهرستان سپیدان به طول ۶۵ کیلومتر، ١١ روستا با جمعیت بیش از ٣٠٠٠ نفر و همچنین ۵ سایت همراه اول و ٣ مرکز تلفن ثابت که در مسیر اجرای طرح قرار دارند تحت پوشش زیرساخت پایدار و پرظرفیت این شبکه قرار گرفته و علاوه بر اینکه امکان ارائه خدمات اینترنت و دیتا با پهنای باند بالاتر و کیفیت مطلوب از طریق افزایش ظرفیت مراکز مخابراتی برای ساکنین روستا‌های تحت پوشش مهیا شده است، زیرساخت‌های لازم برای توسعه ارتباطات و افزایش ظرفیت‌ها در آینده به صورت نامحدود نیز در این منطقه فراهم گردیده است.

سهرابی افزود: با ارتقای سایت تلفن همراه روستای کمهر به اینترنت پرسرعت نسل چهارم هم دسترسی بیش از ١٧٠٠ نفر از ساکنان این مناطق به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

او در پایان با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها ۷۷ میلیارد ریال از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) اعتبار هزینه شده است از دستگاه‌هایی که در اجرای این پروژه‌ها همکاری داشتند از جمله ادارات منابع طبیعی، راهداری، راه و شهرسازی، فرمانداری شهرستان، بخشداری و دهیاری این مناطق و همچنین تلاش و زحمات همکاران مخابرات استان و شرکت ارتباطات سیار برای افتتاح این پروژه‌ها تشکر کرد.

گفتنی است کارفرمای پروژه فیبر روستایی تار، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری پروژه شرکت مخابرات ایران است که در استان مسئولیت پیگیری، نظارت و تحویل و تحول با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و پیمانکار پروژه مخابرات منطقه فارس است.

انتهای پیام/ 

نظر شما