شناسهٔ خبر: 49822626 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احداث و ارتقای ۱۴۸ سایت روستایی توسط اپراتور اول در استان فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از احداث و ارتقای ۱۴۸ سایت توسط همراه اول و دسترسی ۲۳۹ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار در سال ۹۹ با اعتباری بالغ بر ۱۹۶ میلیارد تومان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: توسعه ارتباطات روستایی به عنوان مهمترین اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زمینه لازم برای پیشرفت و رونق زندگی روستاییان بواسطه کاهش نابرابری‌های اقتصادی و امکان برخورداری آنان از خدمات و فرصت‌های برابر مانند آموزش و اشتغال از بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم کرده است.

او با بیان اینکه اپراتور همراه اول به عنوان اپراتور اصلی در راستای توسعه ارتباطات در روستا‌های استان فارس بوده است، اظهار کرد: این اپراتور پارسال ۱۴۸ سایت را در مناطق روستایی استان فارس احداث و ارتقاء داده است که محل تامین اعتبار ۱۰۳ سایت از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ۴۵ سایت نیز از محل توسعه این اپراتور بوده است.

سهرابی تعداد روستا‌های متصل شده به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار از طریق احداث و ارتقای این سایت‌ها توسط همراه اول در سال ١٣٩٩در استان فارس را ۲۳۹ روستا عنوان که دربرگیرنده جمعیتی بالغ بر ۲۱۳۶۰۰ نفر در قالب ۶۱۵۲۹ خانوار روستایی می‌شود.

او همچنین میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را مبلغی بالغ بر ۱۹۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما