شناسهٔ خبر: 50399458 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:

تقویت محور مقاومت وظیفه امروز ماست

آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس هیئت امنای مجمع علمای مسلمین لبنان بر تقویت محور مقاومت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از دفتر  آیت الله نوری همدانی،این  مرجع عالیقدر جهان تشیع امروز بعد از ظهر در دیدار رئیس هیئت امنای مجمع علمای مسلمین لبنان بیان کرد: در قرآن کریم به مسلمانان دستور داده شده است که از جهات فکری و فرهنگی، استراتژیکی، جهادی، اطلاعاتی و اقتصادی همواره آمادگی داشته باشند.

او افزود: دوست داشتن و در مرحله بعد پیروی از ائمه اطهار (ع) براساس حدیث ثقلین و روایات دیگر واجب است.

این مرجع تقلید  ائمه اطهار (ع) را به عنوان بهترین الگو برای مسلمانان جهان عنوان نمود و گفت: یکی از مهم‌ترین درس‌های ائمه معصومین، اتحاد و ظلم ستیزی است و باید مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی در سایه وحدت سر لوحه کار مسلمین جهان باشد.

او  با اشاره به سفر‌های متعدد خود به لبنان افزود: لبنان علمای بسیار روشنی دارد که اقدامات سید شرف الدین و امام موسی صدر را متجلی می‌کنند، امروز ملت لبنان از جهات فکری، فرهنگی و استراتژیکی با یکدیگر متحد هستند، ماهم خدمت شما هستیم و باید بیدار باشیم.

 آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: لبنان به عنوان کشوری که پیروان ادیان مختلف در آن زندگی می‌کنند، از انسجام و وحدت خوبی برخوردار است؛ به ویژه وحدت میان پیروان دو مذهب بزرگ شیعه و اهل سنت به خوبی وجود دارد و این باید الگویی برای دیگر کشور‌ها باشد.

او با اشاره به توطئه دشمنان علیه مسلمانان در طول تاریخ اظهار کرد: امروز نقشه دشمنان  این است که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و آن‌ها را به جان هم بیندازند و توطئه‌های خود را به پیش ببرند؛ همان چیزی که در افغانستان، سودان و یمن می‌بینیم.

آیت الله نوری همدانی گفت: وظیفه امروز ما این است که در برابر دشمن به گفتار و نوشتار اکتفا نکنیم ،بلکه باید حرکت کنیم و گرنه دشمن با صرف تجهیزات و سرمایه‌ها روز به روز نقشه خود را عملی‌تر کرده و قوی‌تر شده و ما ضعیف‌تر می‌شویم.

او  با بیان این که تقویت محور مقاومت وظیفه امروز ماست، تاکید کرد: باید برای تقویت مقاومت به ویژه در سوریه به میدان بیاییم.

این مرجع تقلید با بیان این که صهیونیست‌ها نماینده غرب در منطقه هستند، بیان کرد: تا صهیونیست‌ها در فلسطین هستند، کشور‌های خاورمیانه راحتی و آسایش نخواهند داشت؛ اولین کار ما باید از بین بردن صهیونیست‌ها و تامین حقوق ملت فلسطین باشد.

او در پایان با بیان این که باید قدرت خود را به استکبار نشان دهیم، گفت: تنها در سایه وحدت است که می‌توان بر دشمن پیروز شد و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان بکشانیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما