شناسهٔ خبر: 50404413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد؛

وحدت تنها راه مسلمانان برای غلبه بر دشمنان اسلام

قم- آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت وحدت امت اسلامی در حل مشکلات جهان اسلام گفت: تنها در سایه وحدت میتوان بر دشمن پیروز و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان کشاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) و امام صادق (علیه السلام) گفت: در قرآن کریم به مسلمانان دستور داده شده است که از جهات فکری و فرهنگی، استراتژیکی، جهادی، اطلاعاتی و اقتصادی همواره آمادگی داشته باشند.

وی افزود: دوست داشتن و در مرحله بعد پیروی از ائمه اطهار (علیهم السلام) بر اساس حدیث ثقلین و روایات دیگر واجب است.

مرجع تقلید شیعیان، ائمه اطهار (علیهم السلام) را به عنوان بهترین الگو برای مسلمانان جهان عنوان نموده و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌های ائمه معصومین اتحاد و ظلم ستیزی است و باید مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی در سایه وحدت سر لوحه کار مسلمین جهان باشد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به سفرهای متعدد خود به لبنان گفت: لبنان علمای بسیار روشنی دارد که اقدامات سید شرف‌الدین و امام موسی صدر را متجلی می‌کند، امروز ملت لبنان از جهات فکری، فرهنگی و استراتژیکی با یکدیگر متحد هستند، ما هم خدمت شما هستیم و باید بیدار باشیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: لبنان به عنوان کشوری که پیروان ادیان مختلف در آن زندگی می‌کنند، از انسجام و وحدت خوبی برخوردار است؛ بویژه وحدت میان پیروان دو مذهب بزرگ شیعه و اهل سنت به خوبی وجود دارد و این باید الگویی برای دیگر کشورها باشد.

وی با اشاره به توطئه دشمنان علیه مسلمانان در طول تاریخ عنوان کرد: نقشه دشمنان، امروز این است که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و آنها را به جان هم بیندازند و توطئه‌های خود را به پیش ببرند؛ همان چیزی که در افغانستان، سودان و یمن می‌بینیم.

ایشان افزود: وظیفه امروز ما این است که در برابر دشمن به گفتار و نوشتار اکتفا نکنیم بلکه باید حرکت کنیم و الا دشمن با صرف تجهیزات و سرمایه‌ها روز به روز نقشه خود را عملی تر کرده و قوی‌تر شده و ما ضعیف‌تر می‌شویم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه تقویت مقاومت وظیفه امروز ماست، تاکید کرد: باید برای تقویت مقاومت بویژه در سوریه به میدان بیاییم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه صهیونیست‌ها نماینده غرب در منطقه هستند، بیان کرد: تا صهیونیست‌ها در فلسطین هستند، کشورهای خاورمیانه راحتی و آسایش نخواهند داشت. اولین کار ما باید از بین بردن صهیونیست‌ها و تأمین حقوق ملت فلسطین باشد.

آیت الله العظمی نوری همدانی در پایان با بیان اینکه باید قدرت خود را به استکبار نشان دهیم، گفت: تنها در سایه وحدت است که می‌توان بر دشمن پیروز شد و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان بکشانیم.

نظر شما