شناسهٔ خبر: 50401995 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت‌الله نوری همدانی: وحدت ادیان و مذاهب در لبنان الگویی برای دیگران است

ابنا

آیت الله نوری همدانی گفتند: نقشه دشمنان، امروز این است که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و آنها را به جان هم بیندازند و توطئه های خود را به پیش ببرند؛ همان چیزی که در افغانستان، سودان و یمن می بینیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی «حسین نوری‌همدانی» از مراجع تقلید شیعه گفتند: لبنان به عنوان کشوری که پیروان ادیان مختلف در آن زندگی می کنند، از انسجام و وحدت خوبی برخوردار است بویژه وحدت میان پیروان دو مذهب بزرگ شیعه و اهل سنت به خوبی وجود دارد و این باید الگویی برای دیگر کشورها باشد.

ایشان در دیدار «قاضی‌حنیه» رییس هیات امنای تجمع علمای مسلمین لبنان در قم با اشاره به سفرهای متعدد خود به لبنان افزودند: لبنان علمای بسیار روشنی دارد که اقدامات سید شرف الدین و امام موسی صدر را متجلی می کند، امروز ملت لبنان از جهات فکری، فرهنگی و استراتژیکی با یکدیگر متحد هستند.

معظم له ادامه دادند: در قرآن کریم به مسلمانان دستور داده شده است که از جهات فکری و فرهنگی، استراتژیکی، جهادی، اطلاعاتی و اقتصادی همواره آمادگی داشته باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: دوست داشتن و در مرحله بعد پیروی از ائمه اطهار(ع) براساس حدیث ثقلین و روایات دیگر واجب است.

ایشان ائمه اطهار(ع) را به عنوان بهترین الگو برای مسلمانان جهان عنوان نمودند و افزودند: یکی از مهم ترین درس های ائمه معصومین اتحاد و ظلم ستیزی است و باید مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی در سایه وحدت سرلوحه کار مسلمین جهان باشد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به توطئه دشمنان علیه مسلمانان در طول تاریخ گفتند: نقشه دشمنان، امروز این است که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و آنها را به جان هم بیندازند و توطئه های خود را به پیش ببرند؛ همان چیزی که در افغانستان، سودان و یمن می بینیم.

ایشان اظهار داشتند: وظیفه امروز ما این است که در برابر دشمن به گفتار و نوشتار اکتفا نکنیم بلکه باید حرکت کنیم و الا دشمن با صرف تجهیزات و سرمایه ها روز به روز نقشه خود را عملی تر کرده و قوی تر شده و ما ضعیف تر می شویم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه صهیونیست ها نماینده غرب در منطقه هستند، بیان داشتند که تا صهیونیست ها در فلسطین هستند، کشورهای خاورمیانه راحتی و آسایش نخواهند داشت و ما باید قدرت خود را به استکبار نشان دهیم و تنها در سایه وحدت است که می توان بر دشمن پیروز شد و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان بکشانیم.

آیت الله نوری همدانی در پایان با بیان اینکه تقویت مقاومت وظیفه امروز ماست، تاکید کردند: باید برای تقویت مقاومت بویژه در سوریه به میدان بیائیم.

................................
پایان پیام/ 167

نظر شما