شناسهٔ خبر: 50346912 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر بهداشت:

وضعیت خوابگاه‌ها با انجام طرح‌های کوتاه مدت بهتر می‌شود

عین‌اللهی در مراسم بازدید از خوابگاه‌های دانشجویان ضمن اشاره به وضعیت نامناسب آن‌ها، از طرح‌هایی برای بهبود شرایط این خوابگاه‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در مراسم بازدید از خوابگاه‌های دانشجویان علوم پزشکی که در کوی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به تسریع در روند انجام واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: متاسفانه مشکلات عمده‌ای در وضعیت خوابگاه وجود دارد و در این مدت رسیدگی کافی به امور خوابگاه‌ها نشده است. اولویت اصلی ما دانشجویان و محل اسکان آن‌هاست.

او ادامه داد: امروزه یکی از اولویت‌های ما در زمینه واکسیناسیون است که به ما نشان داده که در عرض دو ماه و نیم ۸۰ میلیون واکسن را تزریق کنیم. طرح‌های کوتاه مدت برای رفع برخی از مشکلات اجرایی خواهد شد.

وزیر بهداشت بیان کرد: ما منابعی برای بهبود وضعیت خوابگاه‌ها در وزارت داریم که برای این کار در نظر گرفته شده و من از مردم خیر درخواست دارم در این کار‌های خیر کمک کنند و امیداورم ظرف مدت کوتاهی مشکلات اولیه دانشجویان در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی را حل کنیم. در حال حاضر ۲۵۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه تهران هستند که به دلیل وضعیت نامناسب ۱۷۰۰ دانشجو در این خوابگاه‌ها ساکن هستند.

او بیان کرد: در مدت کوتاه ساختمان‌هایی را برای دانشجویان متاهل اجاره خواهیم کرد. خوابگاه دانشجویی در اولویت ما قرار دارد و سعی می‌کنیم منابع لازم را برای بهبود وضعیت خوابگاه‌ها اختصاص دهیم.

عین‌اللهی گفت: دانشجویان علوم پزشکی در خوابگاه‌ها با توجه به اینکه واکسن را سریع تزریق کرده حضور پیدا می‌کنند و در جهت رفع هر گونه مشکلی اتاقی برای ایزولاسیون در نظر گرفته می‌شود خوشبختانه همه دانشجویان در خوابگاه‌ها ماسک زده بودند و اطلاعاتشان در خصوص پزشکی خوب است. یکی از مشکلات ما اطلاعات کم مردم است. تمام افرادی که واکسن زده‌اند رصد می‌شوند و ۸۵ درصد از افراد فوت شده از بین افرادی بوده که واکسن نزده‌اند و اینگونه شایعات اصلا درست نیست.

او افزود: واکسن برای پیشگیری از کروناست و واکسیناسیون در حدود صد سال است که در کشورمان مانند فلج اطفال و سرخک به کودکان و بقیه افراد تزریق می‌شود و فوت بعد از تزریق واکسن درست نیست. برای نجات مردم واکسن مورد نیاز است و برای تامین سلامت مردم امر واکسیناسیون کاری لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما