شناسهٔ خبر: 50348517 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قول وزیر بهداشت برای حل مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران در دو بازه زمانی کوتاه و بلند مدت حل خواهد شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران و در جمع خبرنگاران افزود: متأسفانه مشکلات عمده‌ای در وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه وجود دارد و دانشجویان از این موضوع شاکی هستند؛ پیش از این رسیدگی‌های لازم انجام نگرفته است.
وی رسیدگی به مشکلات مردم را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم خواند و گفت: دانشجویان برای ما بسیار مهم و دارای اولویت هستند لذابا توجه به انعکاس مشکلات دانشجویان از سوی رئیس جدید دانشگاه تهران، برای مشاهده میدانی این وضعیت به کوی دانشگاه آمدم.
آقای عین اللهی افزود: در موضوع واکسیناسیون نشان دادیم که اگر همه مردم کمک کنند، ما می‌توانیم واکسیناسیون را در عرض مدت کوتاه دو ماه و نیمه به بالای ۷۰ درصد برسانیم، قطعاً مشکلات این عزیران را هم با بهره گیری از منابع بودجه وزارتخانه و دانشگاه و مشارکت خیرین و سایر نهاد‌های دولتی ظرف مدت کوتاهی حل خواهیم کرد، اما رفع اساسی این مشکلات، نیاز به زمان بیشتری دارد.
وی گفت: در طرح کوتاه مدت، بازسازی و ترمیم ساختمان خوابگاه‌های دانشجویی و در طرحی بلند مدت بهبود اساسی وضعیت را در دستور کار داریم.
وزیر بهداشت با اشاره به اسکان هزار و ۷۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: در خصوص خوابگاه متأهلین مشکلات زیادی وجود دارد و تاکنون تنها ۶۰ متأهل پذیرش شده اند لذا برنامه داریم تا به صورت کوتاه مدت ساختمان‌هایی اجاره و در اختیار دانشجویان متأهل قرار گیرد.
وی افزود: به دانشجویان قول دادم که ظرف دو سه هفته آینده مجدداً بازگردم و از نزدیک روند حل مشکلات آن‌ها را مشاهده کنم، سعی می‌کنیم منابع لازم را تا حد توان در اختیار رفع مشکلات خوابگاهی دانشگاه‌ها قرار دهیم.
وی همچنین در خصوص وضعیت حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها با توجه به امکان شیوع موج ششم کرونا افزود: دانشجویان علوم پزشکی از اولین گروه‌های دانشجویان کشور برای
واکسیناسیون بوده اند و تمامی آن‌ها دو دُز را دریافت کردند، ولی معاونت دانشجویی نیز دستورالعملی دارد که در صورت بروز علائم برای هر یک از دانشجویان، فرد به سرعت به اتاق‌های ایزوله دانشگاه منتقل شود.
وزیر بهداشت همچنین یکی از مشکلات کشور در واکسیناسیون را کسب اطلاعات نادرست از سوی برخی افراد دانست و گفت: شایعات هیچ مبنایی ندارند بلکه در مطالعات علمی اساتید کشور نیز نشان می‌دهد که واکسن عامل پیشگیری از کروناست، واکسن یکی دو ساله بوجود نیامده و اکنون صد سال است که واکسن‌های مختلف برای مقابله با بیماری‌های مختلف در حال تزریق است.
آقای عین اللهی افزود: واکسیناسیون اقدامی علمی و بسیار با سابقه در کشور ما است، ما در بحث پزشکی قدمت دیرینه‌ای داریم لذا بنده به عنوان نماینده ۲۰ هزار استاد دانشگاه و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی می‌گویم؛ واکسیناسیون برای نجات عزیزان ما لازم است لذا برای تأمین سلامت مردم از همه خواهش می‌کنم «واکسن بزنند» تا شاهد مرگ و میر عزیزانمان نباشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما