شناسهٔ خبر: 50236642 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

داستان قدیمی تیم ملی فوتسال بانوان/ وعده‌هایی که هنوز محقق نشده اند

بازی‌های داخل سالن فوتسال بانوان آسیا، سال آینده در تایلند آغاز می‌شوند؛ اما زنان ایران برای حضور در این مسابقات هنوز سرمربی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان اوایل سال آینده باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند. این رقابت‌ها ابتدا قرار بود تیر ماه امسال برگزار شوند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازی‌ها را لغو کرد و  قرار شد بعد از فروکش کردن بحران همه گیری ویروس کرونا مسابقات جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا بهار سال آینده برگزار شوند.

تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان این روز‌ها اصلا در شرایط خوبی قرار ندارد و هنوز وضعیت سرمربی تیم ملی مشخص نیست.

علاوه بر مشخص نبودن سرمربی، هنوز وضعیت اردو و بازی‌های تدارکاتی هم معلوم نشده است و شرایط طوری به نظر می‌رسد که گویا همه دست به دست هم داده اند تا فوتسالیست های بانوی کشورمان نتوانند وضعیت خوبی داشته باشند.

فراموشی به سبک رئیس فدراسیون فوتبال

در کنار این عوامل، بی توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال هم مزید بر علت شده است تا فوتسالیست‌های بانوی کشورمان در شرایط خوبی قرار نداشته باشند. به گفته برخی از بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان، در مدتی که عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شده است تا امروز یک بار هم سراغی از وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان نگرفته و ظاهرا عزیزی خادم فراموش کرده است که فوتسال بانوانی هم وجود دارد. به هر حال بانوان ما در دوره قبل جام ملت‌های آسیا که در سال ۲۰۱۸ در تایلند برگزار شد، توانستند با پیروزی برابر ژاپن در دیدار فینال شگفتی سازی کنند و با پیروزی برابر حریف خود بر بام قاره آسیا قرار گرفتند.

وعده‌هایی که هنوز محقق نشده اند

به گفته کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان ایران این نوع بی مهری فدراسیون فوتبال، اصلا در شان و شخصیت تیمی که روزی قهرمان آسیا شده است، نیست. اوایل شهریور ماه بود که شهره موسوی، نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال در بخش بانوان اعلام کرد که قرار است به زودی سرمربی جدید تیم ملی فوتسال بانوان مشخص شود، اما از آن زمان تا امروز نه تنها سرمربی تیم ملی مشخص نشده است، بلکه مهرداد سراجی رئیس کمیته فوتسال هم از سمت خود استعفا کرد و وضع از آن چیزی که به نظر می‌رسید، بدتر شد.

بیشتر بخوانید

قرار بود فدراسیون فوتبال از بین نام‌های فاطمه شریف، شهناز یاری، نیلوفر اردلان و شهرزاد مظفر یک نفر را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال بانوان انتخاب کند؛ اما تا امروز هیچ صحبتی با این افراد نشده است.

بالاخره چه کسی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان می‌شود؟

گفته می‌شد بین گزینه‌های مورد نظر، شانس شهرزاد مظفر برای هدایت تیم ملی فوتسال بانوان زیاد است؛ اما به دلیل این که او با تیم ملی فوتسال بانوان کویت قرارداد دارد، نمی‌تواند به ایران بیاید و عملا بحث حضورش در ایران منتفی است. حال قرار است فدراسیون نشین‌ها و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از بین فاطمه شریف، شهناز یاری و نیلوفر اردلان یک نفر را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال بانوان انتخاب کنند.

بی مهری تاج به فوتسال بانوان

در دوران ریاست مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و نایب رئیسی لیلا صوفی زاده، نایب رئیس بانوان فدراسیون اتفاقات چندان خوشایندی برای تیم ملی فوتسال رقم نخورد. به طوری که پاداش قهرمانی بازیکنان بعد از گذشت چندین سال پرداخت نشد و شهرزاد مظفر، مربی تاریخ ساز فوتسال به دلیل عدم توجه به کویت رفت. حال با حضور شهاب الدین عزیزی خادم و شهره موسوی در فدراسیون فوتبال در گام اول پاداش قهرمانی دختران فوتسالیست پرداخت شد که نوید روز‌های خوب برای فوتسال را داد.

آخرین نسل طلایی فوتسال بانوان چشم انتظار توجه هستند

در هر صورت نسل طلایی فوتسال زنان سال آینده رقابت‌های مهم جام ملت‌ها را در پیش دارد و شاید پس از آن برخی از بازیکنان باید از بازی‌های ملی خداحافظی کنند. این نسل این روز‌ها چشم انتظار تصمیم فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی است تا با مشخص شدن سرمربی برنامه ریزی‌ها انجام و تیم ملی آماده رویارویی با حریفان شود.

انتهای پیام/

نظر شما