شناسهٔ خبر: 50258621 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسماعیل پور: فدراسیون فوتبال باید هر چه زودتر تکلیف کمیته فوتسال را مشخص کند/ برخی مغرضانه از تیم ملی انتقاد می‌کنند

بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان درباره آخرین وضعیت خود بعد از بازگشت به تیم شنژن چین توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

احمد اسماعیل پور، بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان و عضو باشگاه شنژن چین در گفت وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خود بعد از بازگشت به چین اظهار داشت: من حدود یک هفته‌ای می‌شود که به چین آمده ام و هم اکنون در قرنطینه حضور دارم. به محض اتمام قرنطینه در تمرینات تیم حاضر خواهم شد تا خود را برای رقابت‌های آخر این فصل لیگ چین آماده کنم.

بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان درباره مذاکراتی که با باشگاه‌های لیگ برتری ایران انجام داده است، بیان کرد: من قبل و بعد از جام جهانی چند پیشنهاد از باشگاه‌های داخلی داشتم. به آن‌ها گفتم که اولویت اول من بازی در چین است و از طرفی باشگاه شنژن هم برای تمدید قرارداد با من صحبت‌هایی کرده بود. به همین دلیل بعد از مشورت، تصمیم گرفتم یک سال دیگر هم در چین بازی کنم.

اسماعیل پور درباره شرایط تیم ملی فوتسال بعد از مسابقات جام جهانی و همچنین شرکت در مسابقات جام ملت‌های آسیا که فروردین ماه سال آینده انجام می‌شوند نیز گفت: در مورد تیم ملی ابتدا باید بگویم که متاسفانه در جام جهانی شرایط خوبی نداشتیم و اتفاقات بدی برای ما رقم خورد. نتیجه‌ای که تیم ملی در جام جهانی گرفت، ناکامی نبود؛ اما آن چیزی که مردم از ما انتظار داشتند اتفاق نیفتاد و همین موضوع باعث شد عملکرد ما زیر سوال برود. ما تا شروع جام ملت‌ها زمان زیادی نداریم و امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال هر چه زودتر تکلیف ریاست کمیته فوتسال و سرمربی تیم ملی را مشخص کنند.

بازیکن تیم ملی فوتسال ادامه داد: اگر قرار باشد فدراسیون فوتبال با ناظم الشریعه ادامه دهد، باید برنامه‌های او را برای مسابقات جام ملت‌ها بگیرد. اگر هم قرار باشد فرد دیگری سکان هدایت تیم ملی را در اختیار بگیرد، باید هر چه سریع‌تر انتخاب شده تا برای بازی‌های قهرمانی آسیا آماده شویم. به هر حال امیدوارم تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌ها جوان‌تر شده و بتوانیم در بازی‌های قهرمانی آسیا نتیجه خوبی کسب کنیم.

اسماعیل پور درباره نظرش در خصوص تغییر کادر فنی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا، بیان کرد: در این مورد من نمی‌توانم تصمیم گیرنده باشم. شاید بازیکنان دیگری بتوانند راجع به این موضوع صحبت کنند، اما من که سابقه ۱۳ سال بازی در تیم ملی را دارم به تنهایی نمی‌توانم تصمیم گیرنده باشم.

بیشتر بخوانید

بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان درباره میانگین سنی بالای بازیکنان تیم ملی در مسابقات جام جهانی تصریح کرد: من درباره این موضوع بار‌ها صحبت کرده و حرف های خودم را زده ام. برخی به من می‌گویند که سن بازیکنان در جام جهانی بالا بوده است. من هم تا حدودی با این حرف موافق هستم، اما‌ ای کاش آقایان در انتقاداتی که از تیم ملی داشتند، فقط درباره میانگین سنی صحبت نمی‌کردند و کمی هم به نکات فنی اشاره می‌کردند. من نمی‌خواهم از ناظم الشریعه دفاع کنم، اما به نظر من هر مربی دیگری هم به جای او بود قطعا با همین بازیکنان به جام جهانی می‌رفت. جالب است هر ۴ تیمی که موفق شدند به مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کنند، از میانگین سنی بالایی برخوردار بودند و سن بازیکنان همه بالای ۳۱ سال بود.

اسماعیل پور ادامه داد: در هر صورت هیچ تیمی با بازیکنان جوان به جام جهانی نمی‌رود. اگر رقابت‌ها در قالب جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شدند، می‌شد با تیم جوان به میدان رفت؛ اما در تورنمنت بزرگی مثل جام جهانی شما باید بازیکنانی را ببرید که از تجربه بالایی برخوردار هستند. برخی کارشناسان می‌گفتند که ما در نیمه دوم از نظر بدنی کم می‌آوردیم که من با این حرف زیاد موافق نیستم.‌ ای کاش کارشناسان در کنار مسائل بدنی، بحث روحی و روانی هم مد نظر قرار می‌دادند. به نظر من برخی از کارشناسان مغرضانه از تیم ملی انتقاد کردند.

انتهای پیام/

نظر شما