شناسهٔ خبر: 49846277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

پیش بینی۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران از مرزهای خوزستان/اعلام غیر رسمی عبور۳۰۰ هزار زائر از شلمچه و چذابه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: با توجه به پیش بینی بازگشت زمینی تعداد قابل توجهی از زائران اربعین حسینی از طریق مرزهای شلمچه و چذابه، ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

غلامعباس بهرامی نیا در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با تاکید بر آمادگی مرزهای شلمچه و چذابه برای جابجایی زائران اربعین حسینی(ع)؛ اظهار کرد: طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین، مرزهای زمینی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی(ع) بسته اعلام شده بود و سفر به عتبات تنها از طریق مرزهای هوایی انجام می شد اما در دو روز گذشته مرزهای بین المللی شلمچه و چذابه به روی زائران اربعین بازگشته از عراق، بازگشایی شدند.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای غیر رسمی اعلام شده حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از این دو مرز به سمت عتبات عبور کردند، افزود: پیش از اعلام باز بودن مرزهای زمینی خوزستان، این اداره کل تمهیدات لازم برای آماده سازی سالن های مسافری، سایبان ها، تأمین آب آشامیدنی سالم و سرویس های بهداشتی کافی را در دستور کار خود قرار داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: با توجه به پیش بینی بازگشت زمینی تعداد قابل توجهی از زائران اربعین از مرزهای شلمچه و چذابه تعداد ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی آنان در نظر گرفته شد.

بهرامی نیا؛ یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۶۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه، ۲۰ دستگاه اتوبوس در مرز چذابه و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیز در پایانه های مسافربری آبادان، خرمشهر و اهواز آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) هستند.

وی گفت: در صورت افزایش شمار زائران برگشتی، پیش بینی های لازم  از سوی این اداره کل برای تأمین و افزایش ناوگان حمل و نقل در شلمچه و چذابه اندیشیده شده است.

46

نظر شما