شناسهٔ خبر: 49842782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبرداد

آمادگی پایانه‌های مرزی خوزستان برای جابه‌جایی زائران

شایان حاجی‌نجف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از آمادگی پایانه های مرزی خوزستان برای جابجایی زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

غلامعباس بهرامی نیا امروز، ۶ مهرماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین، مرزهای زمینی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی(ع) بسته اعلام شده بود و سفر به عتبات تنها از طریق مرزهای هوایی انجام می شد اما در دو روز گذشته مرزهای بین المللی شلمچه و چذابه به روی زائران بازگشایی شدند.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای غیر رسمی اعلام شده حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از این دو مرز به سمت عتبات عبور کردند، افزود: پیش از اعلام باز بودن مرزهای زمینی خوزستان، این اداره کل تمهیدات لازم برای آماده سازی سالن های مسافربری، سایبان ها، تأمین آب آشامیدنی سالم و سرویس های بهداشتی کافی را در دستور کار خود قرار داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: با توجه به پیش بینی بازگشت زمینی تعداد قابل توجهی از زائران از مرزهای شلمچه و چذابه، تعداد ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران در نظر گرفته شده است.

بهرامی نیا ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه، ۲۰ دستگاه در مرز چذابه و ۱۵۰ دستگاه در پایانه های مسافربری آبادان، خرمشهر و اهواز آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در صورت افزایش تعداد زائران برگشتی، پیش بینی های لازم از سوی این اداره کل برای تأمین ناوگان حمل و نقل اندیشیده شده است.

انتهای پیام

نظر شما