شناسهٔ خبر: 49786888 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام وزیرعلوم:

افق‌های جدید در تعاملات علمی بین‌المللی، نیازمند حرکت‌های نو است

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر علوم گفت: وقتی از منظر راهبرد کلان بین المللی وزارت علوم به مجموعه تحولات بپردازیم، افق‌های‌ جدیدی را در آینده تعاملات بین‌المللی مشاهده می‌کنیم که نیازمند حرکت‌های نو، بر پایه تجربیاتی است که از بستر بین‌المللی‌سازی آموزش عالی به دست آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از وزارت علوم، حسین سالارآملی در دوازدهمین نشست سراسری هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با عنوان «دیپلماسی علمی در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰؛ با تاکید بر افق‌های جدید؛ حرکت‌های نو» افزود: در شرایط کنونی در سپهر جدید، متفاوت و تازه‌ای از تعاملات علمی بین المللی قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: از سویی، حرکت رو به رشد همکاری‌های علمی بین المللی داخلی را در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم و از سوی دیگر، موانعی در مسیر همکاری‌های علمی بین المللی به وجود آمده است.

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی یادآور شد: وقتی از منظر راهبرد کلان بین المللی وزارت علوم به مجموعه این تحولات بپردازیم، افق‌های جدیدی را در آینده تعاملات بین المللی مشاهده می‌کنیم که نیازمند حرکت‌های نو بر پایه تجربیاتی است که از بستر بین‌المللی‌سازی آموزش عالی به دست آمده است.

سالارآملی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌های وزیر علوم، نشست هم‌اندیشی معاونان بین‌الملل به منظور بررسی، تبیین و تدوین سیاست‌های همکاری در چهار حوزه اصلی همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بین‌المللی، سازمان‌های تخصصی علمی بین‌المللی و همچنین دیپلماس علم و فناوری بر بستر گسترش زبان فارسی برگزار می‌شود.

وی با یادآوری موفقیت کارگروه‌های ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی افزود: یکی دیگر از محورهای این نشست، بررسی نقش و جایگاه کارگروه ها در ایجاد، توسعه و تحکیم همکاری‌ها است ...

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی اضافه کرد: در این نشست به چندین محور پرداخته می‌شود که اهم این محورها تبیین سیاست‌های کلان وزارت عتف در چهارچوب دیپلماسی علمی و اشاره به تجارب موفق است که سخنرانان نظرات خود در این زمینه می‌پردازند و همچنین در راستای گسترش زبان ادبیات فارسی سیاست‌های کلان وزارت علوم در چهارچوب دیپلماسی علم و فناوری در بستر توسعه زبان فارسی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

سالارآملی ادامه داد: در موضوع همکاری‌های علمی بین‌المللی بر اهمیت گسترش زبان ادبیات فارسی تاکید شده و اساتید و صاحب‌نظران این حوزه نسبت به تحولات این بخش از تعاملات بین‌المللی می‌پردازند.

دوازدهمین نشست سراسری هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با عنوان «دیپلماسی علمی در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با تاکید بر افق‌های جدید؛ حرکت‌های نو»  به صورت مجازی برگزار می شود.

نظر شما