شناسهٔ خبر: 49735877 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مشاور معاون وزیر و ناظر وزارت در بازگشایی مدارس استان کردستان :

حضور با نشاط نوآموزان و دانش آموزان در جشن غنچه ها و شکوفه ها، شادابی و روح امید را به مدارس بازگردانده است

مشاور معاون وزیر و ناظر وزارت در بازگشایی مدارس استان کردستان در آئین نمادین روز شکوفه ها و غنچه ها که در دبستان روستای تاریخی نوره سنندج برگزار شد، حضور با نشاط نوآموزان و دانش آموزان در این جشن به یاد ماندنی را باعث شادابی مدارس و نشأت گرفته از فرهنگ غنی این منطقه عنوان کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رخساره فضلی صبح امروز در مراسم نمادین جشن غنچه ها و شکوفه ها که دبستان روستای نوره از توابع ناحیه دو سنندج برگزار شد؛ در سخنانی خطاب به دانش آموزان، جشن شکوفه ها و غنچه ها را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که دانش آموزان سال تحصیلی امسال را با شور و نشاط و شادابی در کلاس های درس حضور یابند .

فضلی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات خیر نیک اندیش خانم کاکه خانی ؛ ابراز امیدواری کرد که اتفاقات خوبی در این مدرسه برای دانش آموزان روستای نوره رقم بخورد.

وی با بیان اینکه کار معلمی، بسیار پیچیده، دشوار و آینده ساز است؛ گفت: مرحوم کاکه خانی پدر خیر مدرسه ساز ،خانم افسر کاکه خانی در روستای نوره بر تحصیل دانش آموزان و دختران تاکید داشته اند .

مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی در پروژه مهر و بازگشایی مدارس استان کردستان ادامه داد: اگر مرحوم کاکه خانی و آیت الله مردوخ که از بزرگان استان فرهنگی کردستان هستند به عرصه بین الملل دسترسی داشتند قطعا می توانستند به عنوان سرمایه داران فرهنگی، برنده جایزه نوبل باشند.

وی گفت: حضور خانواده ها، مسئولین و دانش آموزان در این مراسم باشکوه بیانگر این است که امروز سرمایه این خانواده ها به بهره وری رسیده است .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز معلمان علاوه بر وظایف خود، وظایف اداری و تعهد اخلاقی دارند که در کنار دانش آموزان باشند و بچه ها را دریابند و در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان ادای دین کرده اند .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: کلاس های درس در روستای نوره فضایی برای احترام به کودکان، ایجاد شوق یادگیری و رشد همه جانبه تمام ساحتی کودکان براساس اسناد بالا دستی و منویات مقام معظم رهبری باشد.

نظر شما