شناسهٔ خبر: 49736985 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با سراسر کشور؛

جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی استان کردستان برگزار شد

همزمان با سراسر کشور مراسم روز غنچه‌ها و شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی استان کردستان برگزار و نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول ابتدایی اولین روز مدرسه خود را جشن گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، همزمان با سراسر کشور، مراسم روز غنچه‌ها و شکوفه‌ها با حضور 31 هزار و 600 دانش آموز پایه اول ابتدایی و 30 هزار نو آموز پیش دبستانی در بیش از هزار و 900  مدرسه ابتدایی استان، برگزار شد.

 

به همین مناسبت آئین نمادین جشن غنچه‌ها و شکوفه ها با حضور مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی در پروژه مهر و بازگشایی مدارس استان کردستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه اداره کل، تعدادی از مسئولین استانی و محلی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، دست اندرکاران، اولیاء و دانش‌آموزان در دبستان خیرساز مرحوم حاج حمزه کاکه خانی روستای نوره از توابع آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج برگزار شد و با نواختن زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها، دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور یافته و اولین روز مدرسه را تجربه کردند.

 

خانواده‌ها با همکاری مدرسه، بستر آموزش حضوری دانش‌آموزان را فراهم کنند

 

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس، فرارسیدن سال تحصیلی جدید و جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها را تبریک گفت و از خانواده‌ها و والدین خواست در اجرای برنامه‌ها و بسترسازی برای آموزش حضوری دانش‌آموزان با اولیای مدرسه همراهی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه با ورود ویروس کرونا متاسفانه حضور دانش‌آموزان در مدارس کم رنگ شد؛ ابراز امیدواری کرد امسال شاهد حضور دانش‌آموزان در مدارس باشیم.

 

وی اول مهرماه را بهار تعلیم و تربیت دانست و گفت: امروز تجارب بین المللی بیانگر این است که عدم حضور دانش آموز در مدرسه می‌تواند هم از لحاظ علمی و تربیتی آسیب های اجتماعی زیادی برای دانش‌آموزان داشته باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه رویکرد کلان دولت و وزارت آموزش و پرورش  و مسئولین براین است که امسال مدارس به صورت حضوری برگزارشود؛ خاطرنشان کرد: مدارس روستایی کم جمعیت از روز شنبه اول مهر ماه به صورت حضوری تشکیل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که از اواخر مهر ماه مدارس به صورت نیمه حضوری و ترکیبی تشکیل شود؛ گفت: اصل بر حضوری بودن کلاس هاست چراکه فضای مجازی و کم تحرکی آسیب ها زیادی به دنبال داشته است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش بر بستر سازی خانواده ها برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس تاکید کرد و گفت: با حضوری شدن مدارس، رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تاکید است.

 

قربانی از فراهم شدن بستر واکسیناسیون برای دانش آموزان خبر داد و گفت: خوشبختانه براساس آماری دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیماری کرونا زیاد دانش آموزان را تهدید نکرده است.

 

وی در پایان از تلاش و اهتمام خیر نیک اندیش روستای نوره سرکار خانم کاکه خانی در احداث فضای آموزشی 9 کلاسه این روستا و هم چنین اهتمام و تلاش های صورت گرفته از طریق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، شورای اسلامی روستا، مجمع خیرین مدرسه ساز استان، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج  و کلیه دست اندرکاران امر تقدیر و تشکر کرد.

 

رخساره فضلی مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی استان در پروژه مهر و بازگشایی مدارس نیز در این مراسم با تبریک جشن غنچه ها و شکوفه ها، گفت: تربیت تمام ساحتی کودکان بر اساس اسناد بالا دستی آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری صورت می گیرد.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز در این مراسم گزارشی از احداث مدرسه خیر ساز روستای نوره با مشارکت خانواده مرحوم کاکه خانی و اعتبار دولتی هزینه شده، ارائه کرد و گفت برای ساخت این پروژه مبلغ 2 میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه شده است و این مدرسه 9 کلاسه در سه طبقه احداث و دارای 12 اتاق می باشد .      

 

افسر کاکه خانی دختر مرحوم حاج حمزه کاکه خانی، خیر مدرسه ساز نیز به نمایندگی از این خانواده از حضور مدیران و مسئولین در آموزشگاه و برگزاری جشن غنچه ها و شکوفه ها تشکر کرد.

 

در ادامه این مراسم با اهدای لوح های تقدیر از خانواده محترم کاکه خانی تجلیل شد و با حضور مسئولین و خانواده خیر مدرسه ساز ، مدرسه 9 کلاسه روستای نوره افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

بعد از نواخته شدن زنگ غنچه ها و شکوفه ها، دانش آموزان پیش دبستان و پایه اول ابتدایی با استقبال مسئولین در کلاس های درس حاضر شدند و اولین روز از آغاز سال تحصیلی جدید را با حضور در کلاس تجربه کردند.

پایان پیام/713

نظر شما