شناسهٔ خبر: 49734719 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید؛

دبستان خیرساز 9 کلاسه روستای نوره ناحیه دو سنندج افتتاح شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، دبستان خیرساز 9 کلاسه روستای نوره از توابع آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج افتتاح و به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صبح امروز و با حضور مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی در پروژه مهر و بازگشایی مدارس استان، مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، خانواده خیر نیک مدرسه ساز مرحوم  کاکه خانی، معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه اداره کل، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و اهالی روستا، دبستان 9 خیرساز روستای نوره از توابع آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمدسعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در حاشیه افتتاح این آموزشگاه گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت 600 متر مربع با 540 مترمربع زیربنای آموزشی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 900 میلیون تومان افتتاح و امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این پروژه ملی بوده است؛ گفت: بخشی دیگری از هزینه های این فضای آموزشی توسط خیر نیک اندیش سرکار خانم افسر کاکه خانی تقبل و پرداخت شده است.

این مقام مسئول در ادامه به بیان مشخصات فیزیکی این ساختمان آموزشی پرداخت و خاطرنشان کرد: این آموزشگاه دارای 12 اتاق و 9 کلاس درس، سرویس بهداشتی در 20 متر مربع زیر بنا،  نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه، سالن جلسات و.... می باشد.

کنعانی با بیان اینکه 350 میلیون تومان تجهیزات برای این مدرسه هزینه شده است؛ گفت: امسال 67 دانش آموز دوره ابتدایی در این فضای آموزشی مشغول به تحصیل خواهند بود.

گفتنی است در این مراسم با حضور مسئولین، خیر نیک اندیش و اهالی روستای نوره این فضای آموزشی افتتاح و دانش آموزان پایه اول این روستا، اولین روز حضور خود در مدرسه را جشن گرفتند.

در پایان این مراسم از تلاش و زحمات خیر نیک اندیش سرکار خانم کاکه خانی با اهدای لوح سپاس از طرف مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تجلیل به عمل آمد.

نظر شما