شناسهٔ خبر: 49738093 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید صورت گرفت؛

افتتاح دبستان خیرساز ۹ کلاسه روستای نوره ناحیه دو سنندج

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، دبستان خیرساز ۹ کلاسه روستای نوره با حضور مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و ناظر وزارتی افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،صبح امروز و با حضور مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی در پروژه مهر و بازگشایی مدارس استان، مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، خانواده خیر نیک مدرسه ساز مرحوم کاکه خانی، معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه اداره کل، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و اهالی روستا، دبستان ۹ خیرساز روستای نوره از توابع آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمدسعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در حاشیه افتتاح این آموزشگاه گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع با ۵۴۰ مترمربع زیربنای آموزشی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افتتاح و امروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این پروژه ملی بوده است؛ گفت: بخشی دیگری از هزینه‌های این فضای آموزشی توسط خیر نیک اندیش سرکار خانم افسر کاکه خانی تقبل و پرداخت شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در ادامه به بیان مشخصات فیزیکی این ساختمان آموزشی پرداخت و خاطرنشان کرد: این آموزشگاه دارای ۱۲ اتاق و ۹ کلاس درس، سرویس بهداشتی در ۲۰ متر مربع زیر بنا، نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه، سالن جلسات و. می‌باشد.

کنعانی با بیان اینکه ۳۵۰ میلیون تومان تجهیزات برای این مدرسه هزینه شده است؛ گفت: امسال ۶۷ دانش آموز دوره ابتدایی در این فضای آموزشی مشغول به تحصیل خواهند بود.

گفتنی است در این مراسم با حضور مسئولین، خیر نیک اندیش و اهالی روستای نوره این فضای آموزشی افتتاح و دانش آموزان پایه اول این روستا، اولین روز حضور خود در مدرسه را جشن گرفتند.

در پایان این مراسم از تلاش و زحمات خیر نیک اندیش سرکار خانم کاکه خانی با اهدای لوح سپاس از طرف مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/م

نظر شما