شناسهٔ خبر: 49650649 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارزش راهبردی عضویت ایران در سازمان شانگهای

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح پیوستن دائم ایران به سازمان شانگهای را دارای ارزش راهبردی و مهم خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سرلشکر باقری در مراسم معرفی جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: سازمان شانگ‌های پیمان بزرگ و فوق‌العاده مهمی است که اعظم قاره آسیا را دربر گرفته است و بیش از ۴۰ درصد جمعیت و ثروت جهان را شامل می‌شود.
وی افزود: قدرت‌های بزرگ صنعتی و نظامی در این پیمان حضور دارند و اعضای پیمان شانگ‌های نسبت به هم تعهداتی دارند و عضویت دائمی ایران در این پیمان که به رغم مخالفت آمریکا و اروپا اتفاق افتاد، رویداد مبارک و بزرگی است و قطعا در بازدارندگی تهدیدات علیه ملت ایران تاثیر مثبت دارد.
سرلشکر باقری گفت: ارتباطات و روابط نظامی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های عضو پیمان شانگ‌های توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به تحولات این روز‌های لبنان هم گفت: این روز‌ها شاهدیم آمریکا و بسیاری از کشور‌های اروپایی این کشور مظلوم را محاصره و تحریم کردند و آن‌ها را حتی از داشتن سوخت برای نیروگاه‌ها و بیمارستان‌ها محروم کردند، اما سید مقاومت با حمایت ملت ایران ایستادگی کرد.
وی افزود: در مقابل چشم صهیونیست‌ها؛ شناور‌های حامل سوخت ایران عبور کرد و از دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیترانه به سواحل مدیترانه رسید و محموله سوخت به دست مردم لبنان رسید و موجب ارتقای جایگاه مقاومت و ارتقای جایگاه رهبر مقاومت و جایگاه ملت شریف ایران و رهبرمعظم انقلاب اسلامی در جهان شد.
سرلشکر باقری تصریح کرد: در این ماجرا همه مستضعفان یک بار دیگر دیدند که ملت ایران از مستضعفین حمایت می‌کند و می‌تواند با اتکای به خدا روی پای خود بایستد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین به تلاش‌های نیرو‌های مسلح در بخش‌هایی که قابل بیان بوده است، اشاره کرد و گفت:ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران نخستین بار بیش از چهار ماه بدون اتکای به بنادر و با اتکای به منابع خود در اقیانوس‌ها و آب‌های بین المللی دریانوردی و با امواج چند متری مقابله کرد و در برابر چشمان آمریکا و اروپا در اقیانوس اطلس شمالی فعالیت خود را انجام داد.
وی افزود: این ناوگروه هوشیاری و رصد اطلاعاتی بیش از هزار کیلومتری در پیرامون خود داشت و در سنت پترزبورگ در رژه دریایی حضور پیدا کرد و در بازگشت از دریای مدیترانه، کانال سوئز و دریای سرخ با عبور از مرکز تهدیدات رژیم صهیونیستی به سلامت به کشور رسید که مجدد این کار بسیار بزرگ را به عزیزان مان در ارتش و نیروی دریایی تبریک می‌گویم.
سرلشکر باقری همچنین با اشاره به عملیات‌های سپاه در شمال‌غرب کشور و در مرز‌های همجوار ما در آن منطقه گفت: اجرای این عملیات‌ها اتفاق بزرگی است؛ ناامن سازان مرز‌های شمال‌غرب کشور ما بدانند که این آغاز یک اتفاق بزرگ است؛ گروهک‌های مسلحی که با حمایت صهیونیست‌ها و آمریکا و برخی کشور‌های مرتجع عربی در کنار مرز‌های ما لانه کرده‌اند و هر از گاهی عملیاتی را علیه مرز‌های ما و مرزنشینان شمال غربی کشور ما انجام می‌دهند که البته بیش از ۹۰ درصد آن‌ها شکست می‌خورند و منهدم می‌شوند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با هشدار به اینکه یکی از محل‌های توطئه علیه ما پایگاه حریر آمریکایی‌هاست که باید جمع شود، تاکید کرد: حضور پایگاه حریر در کنار مرزهایمان و برگزاری جلسات توطئه ضدانقلاب را در داخل این پایگاه تحمل نخواهیم کرد و این‌ها باید بساطشان را جمع کنند و این کار تازه آغاز شده است و با جدیت ادامه خواهد داشت و مجموعه‌ای از فعالیت‌های دیپلماتیک و نظامی برای برقراری امنیت و آرامش پایدار در منطقه باید برقرار شود.
وی همچنین با اشاره به تلاش دولت برای توسعه واکسیناسیون که متاسفانه در کشور ما با تاخیر و کندی مواجه بود، گفت: این روند نشان داد که تلاش مجدانه نتیجه خواهد داد هرچند که دولت قبل هم در وزارت بهداشت و درمان کار‌هایی را آغاز کرده بود، اما پیگیری دائمی و جهادی نتیجه خود را می‌دهد.
سرلشکر باقری ابراز امیدواری کرد دولت بتواند در مرتفع کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام‌های مناسب و جهادی بردارد و نیرو‌های مسلح هم در این مدت در حوزه ایجاد بیمارستان‌های تنفسی، کمک به واکسیناسیون و مقابله با بیماری کرونا گام‌های موثری برداشته اند.

نظر شما