شناسهٔ خبر: 49650558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به شورای امنیت سازمان ملل

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به علت حفاری‌های غیر مجاز

خبرگزاری صداوسیما

وزارت خارجه لبنان از رژیم صهیونیستی به خاطر حفاری‌های غیر مجاز در آب‌های سرزمینی این کشور برای اکتشاف نفت و گاز به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، وزارت امور خارجه لبنان از رژیم صهیونیستی به خاطر حفاری‌های غیر مجاز در آب‌های سرزمینی این کشور برای اکتشاف نفت و گاز به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد. در پی انتشار اخباری مبنی بر برنده شدن یک شرکت آمریکایی برای حفاری در منطقه مورد منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه لبنان از این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد.

<div id="video-display-embed-code_7002605"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3225002/7002605?width=350&height=250"></script></div>

دیروز رسانه‌های لبنان اعلام کردند شرکت آمریکایی «هالیبرتون» برنده قراردادی برای استخراج نفت و گاز در منطقه مورد منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی شده است.
این خبر با واکنش «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان روبه‌رو شد. نبیه بری از وزارت امور خارجه لبنان خواست اقداماتی فوری در شورای امنیت و جامعه بین‌الملل درباره احتمال تجاوز جدید رژیم اسرائیل به حاکمیت و حقوق لبنان انجام دهد.
وزارت امور خارجه لبنان نیز شکایتی به شورای امنیت ارائه کرد و از این نهاد خواست، اطمینان حاصل کند که حفاری‌ها در منطقه مورد منازعه لبنان و رژیم صهیونیستی انجام نمی‌شود و حقوق و حاکمیت لبنان حفظ می‌شود.
وزارت امور خارجه لبنان همچنین در نامه خود خواستار عدم انجام هرگونه عملیات حفاری در مناطق مورد منازعه و نیز اتخاذ هر اقدامی که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، شده است

نظر شما