شناسهٔ خبر: 49641715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

در پی انتشار اخباری مبنی بر برنده شدن یک شرکت آمریکایی برای حفاری در منطقه مورد منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه لبنان از این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دیروز (شنبه) خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت آمریکایی «هالیبرتون» برنده قراردادی برای استخراج نفت و گاز در منطقه مورد منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی شده است.

این خبر با واکنش «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان روبه‌رو شد. بری از وزارت خارجه لبنان خواست اقداماتی فوری در شورای امنیت و جامعه بین‌الملل درباره احتمال تجاوز جدید رژیم اسرائیل به حاکمیت و حقوق لبنان انجام دهد. 

بر اساس گزارش «النشره»، در پی این موضوع، وزارت خارجه لبنان نیز شکایتی به شورای امنیت ارائه کرد و از این نهاد خواست، اطمینان حاصل کند که حفاری‌ها در منطقه مورد منازعه لبنان و رژیم صهیونیستی انجام نمی‌شود و حقوق و حاکمیت لبنان حفظ می‌شود.

وزارت خارجه لبنان همچنین در نامه خود خواستار عدم انجام هرگونه عملیات حفاری در مناطق مورد منازعه و نیز اتخاذ هر اقدامی که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، شده است.

نظر شما