شناسهٔ خبر: 49599150 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

راه اندازی ۵ مرکز تولید واکسن در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵ مرکز تولید واکسن در کشور به تازگی مجوز فعالیت گرفته اند که این امر به شتاب گرفتن روند واکسیناسیون در کشورو بی نیازی از واردات واکسن کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا تیرماه سالجاری پنج میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده بود، اما در یک و نیم ماه گذشته این آمار با تزریق ۳۵ میلیون دوز به ۴۰ میلیون دوز واکسن رسید.

راه اندازی ۵ مرکز تولید واکسن در کشور
اوبا اشاره به اینکه تا موج ششم شیوع ویروس کرونا فرصت اندک است عنوان کرد: ضروریست با توجه به این مهلت اندک دانشگاه علوم پزشکی همدان بدون نگرانی از تهیه دوز دوم واکسن با ذخیره نکردن واکسن روند واکسیناسیون را شتاب ببخشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس نیز گفت: تعطیلی مراکز علمی و مدارس ضربه شدیدی به حوزه آموزش وارد کرد بنابراین باید زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس از سوی دانشگاه علوم پزشکی فراهم شود.


عین اللهی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کودکان ۷ تا ۱۸ سال از ۲ هفته آینده شروع می‌شود اظهار کرد: مدارس در صورت واکسینه شدن تمامی دانش آموزان و والدین آن‌ها بازگشایی می‌شود.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همدان چهارمین استان پیر کشور است گفت: اولویت قرار دادن رشد جمیعت در همدان با توجه به اینکه استان از نظر نرخ باروری و جمعیت در شرایط قرمز قرار داردضروری است و وزارت بهداشت در گام نخست برای رفع این مشکل خدمات باروری را در همدان رایگان می‌کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به توریستم درمانی نیز اشاره کرد و گفت: همدان با توجه به نزدیکی مرز می‌تواند در این باره فعال‌تر وارد شود و اقدام به پذیرش بیماران خارجی که اقدام به تزریق واکسن کرده اند کند.
همچنین استاندار همدان نیز در این ستاد با بیان اینکه سالانه یک بیمارستان در استان احداث می‌شود عنوان کرد:کار‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان استان در حال انجام است که این موضوع باعث شده است همدان قطب پزشکی غرب کشور باشد.
سید سعید شاهرخی با اشاره به اینکه ۱۰۱ جلسه اصلی ستاد کرونا برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در استان تشکیل شده است بیان کرد: تاکنون ۸۵۰ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که در صورت تامین واکسن مورد نیاز این استان زمینه لازم برای تزریق روزان صد هزار دوز وجود دارد.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه یک بیمارستان با محوریت دانشگاه آزاد در همدان راه اندازی می‌شود گفت: از هر ۱۰۰ بیمار مراجعه کننده به بیمارستان‌های استان ۵۰ نفر غیربومی هستند که برای مداوا به همدان می‌آیند.
حجت الاسلام احمدحسین فلاحی دیگر نماینده دیگرهمدان و فامنین نیز در این نشست با اشاره به اینکه اگر از نیرو‌های جهادی زودتر برای مهار ویروس کرونا استفاده می‌شد امروز شاهد موفقیت‌های بیشتر استان در زمینه مبارزه با این بیماری بودیم عنوان کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نیروی شرکتی در کشور مشغول به کار هستند که بخشی از آن‌ها در بدنه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.
نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه از نیرو‌های بومی در شبکه درمان و بهداشت استفاده شود عنوان کرد: فعالیت نیرو‌های غیربومی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها به علت دوری از محل سکونت توان و کارایی آن‌ها را گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم گفت: ۸۰ میلیارد تومان اوراق خزانه برای تجهیز ناوگان هوایی از سازمان برنامه و بودجه دریافت شده است که اورژانس همدان با خرید بالگرد‌های جدید به پایگاه امداد هوایی غرب کشور تبدیل می‌شود.
رشید حیدری مقدم افزود: در زمان شیوع کرونا ۱۸ دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ تا هزار لیتری به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه شده است که انتظار می‌رود با حمایت وزیر بهداشت نیاز به اکسیژن ساز در بیمارستان فامنین نیز رفع شود.
حیدری مقدم بیان کرد: آزمایشگاه بیماری‌های نوپدید درکشور برای نخستین بار در استان همدان راه اندازی شده است که اقدام به انالیز و بررسی وضعیت ویروس‌های آب می‌کند.

نظر شما