شناسهٔ خبر: 48632554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح مرحله نخست فضاسازی اطراف آرامگاه سعدی

مسیر گردشگری باباکوهی و مرحله نخست محوطه سازی اطراف آرامگاه سعدی به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،کریم شکوهیان، شهردار منطقه ۳ شیراز در مراسم افتتاح فاز نخست محوطه سازی اطراف آرامگاه سعدی گفت: این فضای شهری دارای پانزده هزار متر مربع سنگ فرش است که در فاز اول یازده هزار متر مربع از آن افتتاح شد.

او افزود: فقط برای جابجایی برق این محل ۱۰میلیارد تومان هزینه شده است، بخش شرقی فضای شهری هم اکنون توسط شهرداری اجرا شده و بخش غربی نیز قرار است توسط سایر دستگاه‌های متولی انجام شود.

شهردار منطقه سه شیراز در خصوص مسیر گردشگری باباکوهی گفت: این مسیر به مساحت ۷ هزار متر مربع با همکاری ارتش اجرا و برای اجرای فاز اول آن ۲۰میلیارد تومان هزینه شده و ۶۰ درصد از این مسیر فضای سبز و دو غرفه یکی برای کافی شاپ و دیگری غذا‌های سرد در آن دیده شده است.

شکوهیان تصریح کرد: ۵۲میلیارد تومان پروژه در سطح منطقه سه افتتاح شد از جمله تقاطع سعدی -خرامه که یکی از تقاطع‌های اثر گذار شیراز است و بار ترافیک شمال را کاهش میدهد.

شکوهیان ادامه داد: همچنین ۶ پروژه اثر گذار در سطح منطقه در حال اجرا و یا آماده بهره برداری است، مانند محوطه سازی مقابل باغ جهان نما و دروازه اصفهان که آماده بهره برداری است و تلاش داریم ۲۴ متری حاج عزت را تا ۲۲ بهمن افتتاح کنیم.

پروژه توسعه مسیر گردشگری باباکوهی، در مساحت ۱۳ هزار مترمربع توسط شهرداری منطقه ۳ شهر شیراز، در مجاورت مید ان قائم (عج) (اطلسی) واقع شده و دارای مسیر دوچرخه سواری، پیاده‌روی، آبنما، فضای سبز و نورپردازی است و در فاز‌های بعدی این خیابان به ارتفاعات آرامگاه باباکوهی متصل خواهد شد.

فاز نخست فضاسازی اطراف آرامگاه سعدی نیز در مساحتی افزون بر ۲۳ هزار مترمربع شامل فضاسازی، نصب مبلمان شهری، ایجاد فضای سبز، مسیر‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، نورپردازی و کف‌سازی با هدف ساماندهی اطراف آرامگاه سعدی باعنوان یکی از مقاصد گردشگری شیراز، ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این محله و تقویت زندگی پیاده در شهر توسط شهرداری منطقه سه شیراز اجرا شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما