شناسهٔ خبر: 48529120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس شورای شهر شیراز:

بخش عمده‌ای از گرفتاری‌های امروز ریشه در تبعیض دارد

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بخش عمده‌ای از گرفتاری‌های امروز ما ریشه در تبعیض دارد و بستگی دارد چه مشکلی برای چه کسی پیش آید و چطور با آن برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبدالرزاق موسوی رییس شورای اسلامی شهر شیراز در آیین رونمایی از پروژه‌های شیراز هوشمند، با بیان اینکه عدالت‌محوری از جمله تاکیدات وی در مقام رییس شورای اسلامی شهر شیراز بوده است، گفت: همواره بر عدالت تاکید کرده‌ام؛ زیرا بخش عمده‌ای از گرفتاری‌های امروز ما ریشه در تبعیض دارد و بستگی دارد چه مشکلی برای چه کسی پیش آید و چطور با آن برخورد می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در اداره کشور وزارتخانه‌ها تلاش می‌کنند سهم خود را از بودجه بگیرند و به همین دلیل هم هیچ‌کس هرگز کاملاً راضی نیست؛ زیرا نیاز‌ها و اقدامات بسیار است و همه آن‌ها باید تامین بودجه شوند؛ در شهرداری و نیز در کمیسیون‌های شورا هم چنین وضعیتی برقرار است و هر معاونت یا کمیسیونی در پی جذب بیشتر منابع برای به ثمر رساندن طرح‌های خود است.

او، فعالیت در شهرداری را بسیار دشوار توصیف کرد و ابراز داشت: شهردار شیراز در این میانه وظیفه بسیار دشواری را بر دوش دارد؛ زیرا در فضایی خدمت می‌کند که زیر سایه نگاه‌های فرهنگی و سیاسی باید به همه، از شهروندان تا نمایندگان مجلس پاسخگو باشد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار‌نظر‌های متفاوت درباره سنگ‌فرش خیابان ارم را از جمله موارد مورد مناقشه دانست و گفت: در این میانه برخی این طرح را تشویق کردند و ستودند و برخی نیز آن را نامناسب دانستند و پرسش‌هایی را در این باره مطرح کردند؛ از همین رو است که کار کردن در این وضعیت بسیار سخت است.

موسوی با بیان اینکه بروز مشکلات و بحران‌هایی همچون سیل یا همه‌گیری کرونا وضعیت را برای مدیریت شهری بسیار پیچیده کرد، اظهار کرد: به دلیل وجود چنین شرایطی است که فردی که آینده مسئولیت شهرداری شیراز را می‌پذیرد باید بسیار استثنایی باشد.

او ضمن قدردانی از مدیران شهرداری شیراز در دوره پنجم، اظهار کرد: با آنکه سختگیری بسیاری در زمینه‌های متعدد نشان داده‌ام، از گرفتاری‌ها و دشوار‌ی‌های کار شهردار شیراز مطلع بوده‌ام و از جمله رویداد‌هایی که هرگز فراموش نخواهم کرد سیل فروردین‌ماه ۱۳۹۸ است که گزارش‌های بسیاری نیز درباره آن تهیه و ارائه شد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: گاه شاهد آن هستیم که در دو موضوع مشابه، دو گونه برخورد صورت می‌گیرد و این موضوع مبتلا به جامعه و کشور در حوزه‌های مختلف است و به همین دلیل کار کردن در چنین وضعیتی برای مدیران آسان نیست.

او، خطاب به منتخبان شورای ششم گفت: باید اذعان کرد که شرایط نسبت به دوره‌های پیشین بسیار تغییر کرده و به همین دلیل لاجرم باید از هرکس که در این دوران در شهرداری خدمت می‌کند قدردانی کرد و من به نمایندگی از مردم شیراز از مدیران سپاسگزارم و امیدوارم در شورا و شهرداری ششم نیز شاهد روند مطلوب خدمت‌رسانی به مردم باشیم.

گفتنی است در این آیین از سامانه‌هایی همچون کتابخانه شهروندی با قابلیت‌های عضویت، رزرو کتاب، جست‌وجوی کتاب، نشریات و اعلانات، پایگاه تعاملی شیراز هوشمند شامل اطلاع‌رسانی درباره توسعه زیست‌بوم نوآوری، مدل‌های مشارکت و نوآوری، پروژه‌های هوشمندسازی شیراز، اسناد بالادستی شیراز هوشمند، آگاه‌سازی عمومی و پژوهش، نرم‌افزار سِوُ: سامانه هوشمند تفکیک از مبدا پسماند و نیز نقشه هوشمند شهرداری شیراز دارای قابلیت‌های مسیریابی همگانی با در نظر گرفتن خطوط مترو، امکان گزارش اشکال احتمالی معابر توسط شهروندان، ثبت مکان تجاری در نسخه وب و ناوبری صوتی در نسخه اندروید رونمایی شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما