شناسهٔ خبر: 48601159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تبلور انسان‌محوری از نگاه اسلامی و منظر اجتماعی در شیراز

رئیس شورای شهر شیراز گفت: فعالیت‌های شورا و شهرداری شیراز در دوره پنجم معنای انسان‌محوری را متبلور ساخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبدالرزاق موسوی در آیین افتتاح پرو‌ژه‌های منطقه ۵ شهرداری شیراز با بیان اینکه شاهد تبلور معنای انسان‌محوری از نگاه اسلامی و منظر اجتماعی در کلان‌شهر شیراز هستیم، اظهار کرد: شورا و شهرداری شیراز در دوره پنجم برای همه فعالیت‌های خود توجیه فرهنگی داشت و از همین رو باید از شهردار شیراز و دیگر دست‌اندرکاران این عرصه قدردانی کرد؛ زیرا فعالیت آن‌ها ارزشمند بوده است.

او با اشاره به حدیث معصوم (ع) از صحت و امنیت باعنوان دو نعمت ناشناخته یاد کرد که انسان از ارزش آن‌ها غافل است.

موسوی بیان کرد: منظور از صحت، سلامتی و تندرستی جسم و اندیشه و روان و منظور از امنیت نیز امنیت فکر، مال، زندگی خصوصی و اجتماعی است؛ آنچه امروز به‌شدت به ضرورت آن پی برده‌ایم و چنانچه همه تلاش کنیم به این دو دست یابیم، سایر نیاز‌ها نیز تامین خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز بهره‌برداری از مجموعه‌ای فرهنگی و اجتماعی را در منطقه‌ای کم‌تر‌برخوردار از شهر مصداق همین کلام دانست و ابراز داشت: ارائه این خدمات نشان می‌دهد شورای پنجم و شهرداری به عنوان بازوی اجرایی آن به شعار و رویکرد خود وفادار بود و انسان‌محوری را هم در کلام و هم در مصداق نشان داد.

موسوی با یادکرد از مرحوم مهندس اعتمادی، شهردار اسبق و فقید شیراز از پیگیری ایشان برای حل مسائل مربوط به شهر تا آخرین روز‌های زندگی سخن گفت و این مسوولیت‌پذیری اخلاقی را ستود و بیان کرد: مردم شریف شیراز به‌ویژه اهالی منطقه ۵ شایسته بهترین خدمات‌اند و هرچه به آن‌ها خدمت کنیم کم است.

علی ناصری عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تلاش این شورا معطوف به گسترش عدالت در تمامی نقاط شیراز بوده است، افزود: شاهد این موضوع آن است که در منطقه کمتر‌برخورداری مانند منطقه ۵ شاهد افتتاح پروژه‌هایی هستیم که معادلش را در خیابان چمران و معالی‌آباد دیده‌ایم.

او ضمن قدردانی از شهردار شیراز، شهرداران مناطق یازده‌گانه و یاوران شورا، از سردار شهید هاشم اعتمادی یاد کرد و افزود: آرامش امروز مدیون جانفشانی‌های سردار هاشم اعتمادی و دیگر شهداست؛ همچنین باید زحمات زنده‌یاد مهندس مهران اعتمادی، شهردار اسبق شیراز را ستود که نام نیکش در یاد‌هاست.

گفتنی است در این آیین بوستان مطالعه به مساحتی بالغ بر ۹هزار مترمربع که برای معلولین و جانبازان مناسب‌سازی شده است به بهره‌برداری رسید؛ این بوستان شامل سالن شطرنج، سالن مطالعه و کتابخانه، وسایل بازی کودکان، آمفی تئاتر روباز، ست بدنسازی و چهارهزار مترمربع فضای سبز است.

ورزشگاه زنده‌یاد مهران اعتمادی (شهردار اسبق شیراز) به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع شامل ۱۲۰۰ مترمربع زمین ورزشی توپی و ۲۰۰ مترمربع سالن ورزش غیرتوپی و رختکن، اتاق داوران و سکوی تماشاگران با گنجایش ۵۰۰ نفر از دیگر طرح‌هایی است که در این مراسم افتتاح شد.

این دو مجموعه در بولوار قائم به سمت شهرک مطهری - انتهای بولوار گفتار و در محدوده شهرداری منطقه پنج شیراز واقع شده است.

فرهنگسرای عرفان با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع شامل کلاس‌های آموزشی، کتابخانه، سالن مطالعه، اتاق مشاور و ورزش در بولوار عرفان غربی، بوستان غربی قرار دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما