شناسهٔ خبر: 47315348 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولین قطعی برق در خراسان رضوی اتفاق افتاد

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: از روز گذشته با وجود این که هنوز اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف ویژه تابستان در خراسان رضوی آغاز نشده است، اعمال خاموشی‌ها در مشهد و سایر نقاط استان به دلیل بروز مشکل در شبکه سراسری برق انجام گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس آذری سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: دیروز قطعی برق به میزان حدود ۴۰ مگاوات در مشهد و ۱۰۰ مگاوات در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به صورت ترکیبی اعمال شد که بیشتر محدوده‌های مشترکان خانگی، تجاری و کارگاه‌های کوچک را دربر گرفت.

او افزود: دلیل اصلی خاموشی‌های روز گذشته بروز مشکل در شبکه سراسری برق بود که خاموشی‌های منتج از این موضوع بین استان‌های مختلف تقسیم و سهم خراسان رضوی ۱۴۰ مگاوات شد.

بیشتر بخوانید


سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی ادامه داد: دیروز اوج بار در مشهد هزار و ۱۵۰ مگاوات و در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هزار و ۵۰ مگاوات بود و پیش بینی شده است که اوج بار در نیمه مرداد ماه در مشهد هزار و ۸۰۰ مگاوات و در سایر شهرستان‌های استان هزار و ۶۰۰ مگاوات ثبت شود.

آذری بیان کرد: پیرو تفاهم نامه‌هایی که با ادارت دولتی و عمومی، واحد‌های صنایع و بخش کشاورزی منعقد شده است اعمال مدیریت مصرف هنوز انجام نمی‌گیرد، اما صنعت برق استان دیروز غافلگیر شد و ناگزیر به خاموشی و اعمال مدیریت مصرف گشت.

او تصریح کرد: ظهر امروز نیز در پی اعمال مدیریت مصرف در سراسر کشور برق برخی از نقاط شهر مشهد و استان خراسان رضوی خاموش شده است.

 

انتهای پیام//م.ج

نظر شما