شناسهٔ خبر: 47256623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

قاسم پور خطاب به همتایان خود در پالمان های جهان:

حمله به زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی جنایت جنگی ونقض فاحش کنوانسیون‌های بین‌المللی است

رئیس فراکسیون زنان مجلس در نامه‌ای خطاب به همتایان خد در پارلمان های دیگر کشورها گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، نقض فاحش قطعنامه‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی است و بر اساس همه قوانین و مقررات حقوقی بین‌المللی، حمله به زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌دفاع، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس در نامه ای خطاب به همتایان خویش در مجالس بیش از 75 کشور جهان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین را محکوم کرد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، نقض فاحش قطعنامه‌ها و کنوانسیون‌های شناخته شده بین‌المللی است زیرا بر اساس همه قوانین و مقررات حقوقی بین‌المللی، حمله به زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌دفاع، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

متن نامه به شرح زیر است:

سرکار خانم

رئیس محترم فراکسیون / کمیسیون زنان پارلمان

همانگونه که مستحضرید؛ در روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی با تعرض به مسجدالاقصی، جمع زیادی از نمازگزاران را مورد حمله قرار داد و به شدت مجروح ساخت. از سوی دیگر، این رژیم اشغالگر با حملات هوایی نظامی به مناطق مسکونی غزه در فلسطین، جمع زیادی از افراد غیرنظامی از جمله دهها تن از زنان و کودکان را به قتل رسانده است. همچنین رژیم اشغالگر با توسل به زور در محله قدیمی و تاریخی شیخ جَراح، در صدد اخراج ساکنان این محله و احداث شهرکهای جدید صهیونیستی می‌باشد.

این اقدامات، بدون تردید، احساسات و عواطف انسانی تمام حق‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان را جریحه‌دار و ماهیت پلید و شیطانی رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن را آشکارتر ساخته است. هرچند جنایات و تجاوزات اخیر رژیم جعلی اسرائیل که تمام خطوط قرمز را زیرپا نهاده است؛ با مقاومت مؤثر مردم مظلوم فلسطین برای حفاظت از سرزمین و موطن اصلی خود روبرو شده است.

این جنایات، نقض فاحش قطعنامه‌ها و کنوانسیون‌های شناخته شده بین‌المللی است. در همه قوانین و مقررات حقوقی بین‌المللی، حمله به زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌دفاع، جنایت جنگی محسوب می‌شود، امری که رژیم صهیونیستی از ابتدای اشغال سرزمین فلسطین تاکنون به کرات مرتکب آن شده است و متأسفانه با سکوت مجامع جهانی و برخی دولت‌های حامی آن، اکنون نیز به ارتکاب این جنایات استمرار می‌ورزد.

فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، ضمن اعلام حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اخیر رژیم جعلی اسرائیل در کشتار ده ها تن از زنان و کودکان فلسطینی، نگرانی شدید خود را از اقدامات اخیر تروریستی، ضد حقوق بشری و مغایر با حقوق بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله در مسجدالاقصی، غزه و کرانه باختری، ابراز می‌دارد و بر لزوم واکنش سریع زنان پارلمان‌های جهان در مقابله با اینگونه اقدامات غیرانسانی و حمایت از کودکان و زنان بی‌پناه فلسطینی تأکید می‌کند.

اینجانب به عنوان نماینده رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، به نیابت از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت شدید جنایات صهیونیست‌ها، از جنابعالی درخواست می‌نمایم، ضمن محکومیت اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قتل و کشتار سازمان‌یافته زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی، مراتب اعتراض خود را به مجامع ذیربط بین‌المللی و پارلمانی‌ اعلام و زمینه محاکم جنایتکاران جنگی را فراهم آورید./

پایان پیام

نظر شما