شناسهٔ خبر: 47275052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در میزگردی با حضور سفیر ایران در مسکو تاکید شد

دفاع از سرزمین اشغال شده، حق قانونی و مشروع فلسطینیان است 

اکرم احقاقی

میزگرد «دفاع از سرزمین اشغال شده ، حق قانونی و مشروع فلسطینیان»هم زمان با تداوم جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در مسکو برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا ،در این میزگرد بین المللی که به میزبانی خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه برگزار شد، سفرای فلسطین ، ایران ، سوریه و دو تن از شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی روس ادعای رژیم غاصب اسرائیل مبنی بر دفاع مشروع در برابر حمله گروه‌های تروریستی را بی‌اساس و با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات وحشیانه علیه ملت مظلوم فلسطین به ویژه در غزه و بیت‌المقدس عنوان کردند.
 کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در آغاز این میزگرد بین المللی  با بیان این که   رژیم صهیونیستی با تداوم حملات وحشیانه خود به غزه و کشتار مردم بی گناه فلسطین ، همه اصول و قواعد بین المللی ، قطعنامه‌های شورای امنیت و حقوق بین الملل را زیر پا گذاشته است گفت :  رژیم کودک‌کش اسرائیل با همراهی آمریکا ، برخی کشورهای غربی و رسانه‌های وابسته ‌تلاش می‌کنند این عبارت را در سطح بین الملل القاء کنند که رژیم اسرائیل در حال دفاع مشروع هستند.

 جلالی با یادآوری قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره حقوق فلسطینیان گفت : براساس یکی از این قطعنامه‌ها ، بیت المقدس به طور تمام کمال پایتخت فلسطین است و این مردم مظلوم فلسطین هستند که در برابر ظلم و اشغالگری از خود دفاع می‌کنند.

سفیرکشورمان افزود : ادعای صهیونیست‌ها را می‌توان تلخ‌ترین طنز تاریخ دانست ، چراکه ملتی که تحت ظلم و جنایت و اشغال و نسل‌کشی قرار گرفته‌اند ، اگر از حق مشروع خود برای دفاع استفاده کنند ، به تروریسم متهم می‌شوند.

  عبدالحفیظ نوفال سفیر فلسطین در روسیه نیز با برشمردن اقدامات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر گفت : در حالیکه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه ، آلمان ، اتریش و انگلیس از دفاع مشروع اسرائیل دم می‌زنند، در هر ساعت دهها فلسطینی بی‌گناه در غزه ، بیت المقدس و مناطق اشغال شده بدست شهرک‌نشینان صهیونیست به فجیع‌ترین شکل ممکن کشته می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه ادعای حمایت از  «حقوق بشر» از سوی دنیای غرب ، تنها یک حربه و دستاویز کثیف است ، افزود : باید از آمریکا و غرب پرسید که اگر شما حامی حقوق بشر هستید ، کشتار ملتی مظلوم به دست صهیونیست‌ها بعنوان خشن‌ترین جنایتکاران تاریخ ، نقض حقوق بشر هست یا نیست؟

   «ریاض حداد» سفیر سوریه در مسکو هم با محکومیت شدید اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی گفت : رژیمی که به هیچ‌یک از اصول و قواعد بین‌المللی پایبند نبوده و در هفت دهه اشغال و جنایت و کشتار بیرحمانه به کوچکترین قوانین بین الملل همین نداده است ، حق ندارد از دفاع مشروع حرف بزند.

 سفیر جمهوری عربی سوریه با اشاره به ذات جنایتکار رژیم صهیونیستی اظهار کرد  : در حالیکه تشکیل این رژیم جعلی و بی ریشه با غصب و جنایت آغاز شده و در این سالها بطور مداوم به غصب سرزمین‌های فلسطین، سوریه ، لبنان ، مصر ، لبنان و اردن ادامه داده ، از مدام حقوق قانونی دم می‌زند؟

 «سرگئی بابورین» نماینده پیشین مجلس دوما ، فوق دکترای حقوق بین الملل و استاد تمام دانشگاه نیز در این نشست با تبیین ابعاد حقوقی اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی گفت : براساس اصول اساسی و قطعی حقوق بین الملل ، رژیم صهیونیستی تحت هیچ شرایطی نمیتواند مدعی دفاع مشروع باشد ، چراکه رژیمی غاصب و اشغالگر است.

 نفیع‌الله آشیروف رئیس بخش آسیایی اداره روحانیت اهل سنت روسیه نیز به ضرورت کمک و همراهی کشورهای اسلامی با ملت مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت : حضرت امام خمینی(ره) با پیش بینی چنین شرایطی همواره تاکید داشتند که مسئله فلسطین باید در صدر مسائل دنیای اسلام باشد.

 این عالم دینی با محکوم کردن جنایات ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد: دفاع مردم فلسطین از آب و خاک و سرزمین خود ، دفاعی مشروع ، انسانی و قانونی است و کشورهای اسلامی باید با اتحاد و همبستگی ، توطئه جدید صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی و غربی این رژیم مبنی بر القاء دیدگاه دفاع مشروع اسرائیل در برابر حملات فلسطینی‌ها را خنثی کنند.


شرکت کنندگان در این میزگرد بین المللی با تمجید از ابتکار امام راحل امت در نامگذاری روز قدس و حمایت‌های مداوم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ملت فلسطین ، تنها راه رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست را ایستادگی و مقاومت دانستند.  
 
در این نشست همچنین روند تحولات و تداوم حملات خشونت‌بار رژیم اسرائیل به مردم ساکن نوار غزه ، بیت المقدس و دیگر مناطق اشغال شده بررسی و بر ضرورت اقدام عاجل سازمان ملل ، نهادهای حقوق بشری برای پایان دادن به جنایت و کشتار تاکید کردند.

انتهای پیام

نظر شما