شناسهٔ خبر: 47275516 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفیر فلسطین در مسکو: کشتار ملتی مظلوم به دست صهیونیست‌ها نقض حقوق بشر هست یا نیست؟

سفیرفلسطین در مسکو ادعای حمایت از حقوق بشر از سوی دنیای غرب را یک حربه و دستاویز کثیف خواند و گفت: باید از آمریکا و غرب پرسید که اگر شما حامی حقوق بشر هستید، کشتار ملتی مظلوم به دست صهیونیست‌ها به عنوان خشن‌ترین جنایتکاران تاریخ، نقض حقوق بشر هست یا نیست؟

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کنفرانس بین‌المللی «دفاع از سرزمین اشغال شده، حق قانونی و مشروع فلسطینی‌ها»همزمان با تداوم جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، در شهر مسکو و به میزبانی خبرگزاری ریانووستی برگزار شد.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه طی اظهاراتی در این نشست عنوان کرد: در حالی که  رژیم صهیونیستی با تداوم حملات وحشیانه خود به غزه و کشتار مردم بیگناه فلسطین، همه اصول و قواعد بین‌المللی، قطعنامه‌های شورای امنیت و حقوق بین الملل را زیر پا گذاشته است، رژیم کودک‌کش اسرائیل با همراهی آمریکا، برخی کشورهای غربی و رسانه‌های وابسته ‌تلاش می‌کنند این عبارت را در سطح بین‌المللی القاء کنند که رژیم اسرائیل در حال دفاع مشروع است.

سفیر ایران قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره حقوق فلسطینی‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس یکی از این قطعنامه‌ها، بیت المقدس پایتخت فلسطین است و این مردم مظلوم فلسطین هستند که در برابر ظلم و اشغالگری از خود دفاع می‌کنند.

این دیپلمات ایرانی افزود: ادعای صهیونیست‌ها را می‌توان تلخ‌ترین طنز تاریخ دانست، چرا که ملتی که تحت ظلم، جنایت، اشغال و نسل‌کشی قرار گرفته‌، اگر از حق مشروع خود برای دفاع استفاده کند، به تروریسم متهم می‌شود.

*  ادعای حمایت از «حقوق بشر» از سوی دنیای غرب، تنها یک حربه و دستاویز کثیف است
 «عبدالحفیظ نوفال» سفیر فلسطین در روسیه نیز در اظهاراتی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی گفت: در حالی که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان، اتریش و انگلیس از دفاع مشروع اسرائیل دم می‌زنند، در هر ساعت ده‌ها فلسطینی بیگناه در غزه، بیت المقدس و مناطق اشغال شده به دست شهرک‌نشینان صهیونیست به فجیع‌ترین شکل ممکن کشته می‌شوند.
وی با بیان این‌که ادعای حمایت از «حقوق بشر» از سوی دنیای غرب، تنها یک حربه و دستاویز کثیف است، افزود: باید از آمریکا و غرب پرسید که اگر شما حامی حقوق بشر هستید، کشتار ملتی مظلوم به دست صهیونیست‌ها به عنوان خشن‌ترین جنایتکاران تاریخ، نقض حقوق بشر هست یا نیست؟

* رژیم صهیونیستی حق ندارد از دفاع مشروع حرف بزند
 براساس این گزارش، «ریاض حداد» سفیر سوریه در مسکو نیز در اظهاراتی با محکومیت شدید اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی گفت: رژیمی که به هیچ‌ یک از اصول و قواعد بین‌المللی پایبند نبوده و در هفت دهه اشغال و جنایت و کشتار بیرحمانه به کوچکترین قوانین بین‌المللی اهمیتی نداده، حق ندارد از دفاع مشروع حرف بزند.
سفیر سوریه با اشاره به ذات جنایتکار رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در حالی‌که تشکیل این رژیم جعلی و بی ریشه با غصب و جنایت آغاز شده و در این سال‌ها به طور مداوم به غصب سرزمین‌‌های فلسطین، سوریه، لبنان، مصر، لبنان و اردن ادامه داده، از حقوق قانونی دم می‌زند؟
«سرگئی بابورین» نماینده پیشین مجلس دومای روسیه نیز در این نشست با تبیین ابعاد حقوقی اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی گفت: براساس اصول اساسی و قطعی حقوق بین‌الملل، رژیم صهیونیستی تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند مدعی دفاع مشروع باشد، چراک ه رژیمی غاصب و اشغالگر است.
«نفیع‌الله آشیروف» رئیس بخش آسیایی اداره روحانیت اهل سنت روسیه نیز در اظهاراتی بر ضرورت کمک و همراهی کشورهای اسلامی با ملت مظلوم فلسطین تأکید کرد و اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) با پیش بینی چنین شرایطی همواره تاکید داشتند که مسئله فلسطین باید در صدر مسائل دنیای اسلام باشد.
وی با محکوم کردن جنایات ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد: دفاع مردم فلسطین از آب و خاک و سرزمین خود، دفاعی مشروع، انسانی و قانونی است و کشورهای اسلامی باید با اتحاد و همبستگی، توطئه جدید صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی و غربی این رژیم مبنی بر القای دیدگاه دفاع مشروع اسرائیل در برابر حملات فلسطینی‌ها را خنثی کنند.

شرکت کنندگان در این میزگرد با تمجید از ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری روز قدس و حمایت‌های مداوم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از ملت فلسطین، تنها راه رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها را ایستادگی و مقاومت اعلام کردند.   
در این نشست همچنین روند تحولات در سرزمین‌های اشغالی بررسی و بر ضرورت اقدام عاجل سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی تاکید شد.

انتهای پیام/

نظر شما