شناسهٔ خبر: 47129073 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

عطاری‌ها مجاز به تجویز دارو‌های گیاهی و ترکیبی نیستند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای فعالیت عطاری‌ها درخصوص تجویز دارو‌های گیاهی و ترکیبی در چهارمحال و بختیاری صادر نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: تاکنون مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای فعالیت عطاری‌ها درخصوص تجویز دارو‌های گیاهی و ترکیبی در استان چهارمحال و بختیاری صادر نشده است.

او افزود: در حال حاضر عطاری‌های فعال در سطح استان چهارمحال و بختیاری تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی و برخی روغن‌های معمولی به‌صورت فله هستند.

بیشتر بخوانید

محمدی اضافه کرد: عطاری‌ها به هیچ عنوان مجاز به فروش دارو‌های دست ساز به اشکال مختلف نیستند و علیرغم تذکر طی جلسات متعدد، اما متاسفانه تخلف در این زمینه صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه برای ساماندهی صنف عطاران درصدد تشکیل یک بانک اطلاعاتی هستیم، گفت: در حالی که این صنف زیرنظر وزارت بهداشت قرار ندارند، اما کارشناسان سازمان غذا و دارو در بازرسی از این اصناف حضور دارد.

محمدی با اشاره به تخلفات عطاری‌ها، عنوان کرد: سالانه پرونده‌های متعددی در خصوص این صنف تشکیل و در مراجع قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با بسیاری از این افراد برخورد لازم صورت گرفته و تعدادی از واحد‌ها نیز پلمب شده است.

او دخالت در امور پزشکی، فروش غیرمجاز دارو‌های دست‌ساز و تجویز دارو را از عمده‌ترین تخلفات صنوف عطاری اعلام کرد و افزود: باتوجه به تعدد عطاری‌ها باید سازماندهی این صنف در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

نظر شما