شناسهٔ خبر: 45318344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت ۲۹ میلیارد ریال کمک هزینه حمایت مالی به بیماران خاص

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۹ میلیارد ریال کمک هزینه حمایت مالی به بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تا پایان دی ماه امسال ۸۰۶ بیمار خاص و صعب الاعلاج در استان از خدمات حمایت مالی برخوردار شدند.

او افزود: معاونت‌های درمان و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان تا پایان دی‌ماه امسال بیش از ۲۹ میلیارد ریال کمک هزینه حمایت مالی به بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

محمدی با اشاره به اینکه کمبودی در خصوص اقلام دارویی بیماران خاص در استان وجود ندارد اضافه کرد: اولویت توزیع دارو در این بخش با تولیدات داخلی است و با توجه به تقاضای تعدادی از بیماران برای استفاده از برخی برند‌های دارویی، این اقلام نیز به صورت محدود وارد کشور شده و در استان‌ها نیز توزیع می‌شود.

او مشکل عمده در تهیه و توزیع دارو‌های مربوط به بیماران سرطانی را افزایش قیمت این دارو‌ها دانست و ادامه داد: بسیاری از بیماران سرطانی در استان، بضاعت مالی اندکی دارند که دانشگاه علوم پزشکی در حد توان از این بیماران حمایت می‌کند.

محمدی گفت: در توزیع دو قلم دارویی مربوط به بیماران کلیوی در استان، کمبود‌هایی وجود دارد که پیگیری‌های لازم برای تهیه این دارو‌ها نیز در حال انجام است.

او افزود: تعداد انجمن‌های حمایتی در استان اندک است و مبالغی که برای کمک به بیماران جمع آوری می‌شود نیز در کاهش مشکلات دارویی آنان چندان اثر گذار نیست و در صورتی که بیمه‌گزاران در بازپرداخت فرانشیز (سهم بیمه گزار) اقلام دارویی بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه ویژه‌ای داشته باشند می‌توان برای حمایت بیماران، برنامه‌ریزی مطلوب‌تری را در نظر گرفت.

محمدی با اشاره به اینکه دارو‌های بیماران خاص و سرطانی به منظور جلوگیری از قاچاق و مازاد مصرف دارو در چارچوب سامانه مدیریت امور داروخانه‌ها تهیه و توزیع می‌شود، گفت: در استان هفت داروخانه عهده‌دار توزیع اقلام دارویی این گروه از بیماران هستند.

انتهای پیام/ف

نظر شما