شناسهٔ خبر: 46937066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیران دولتی و خصوصی کرمان برای تحقق شعار سال دور یک میز نشستند

مدیران ارشد دولتی، بخش خصوصی، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی در استان کرمان دور یک میز نشستند تا برای تحقق شعار سال جاری برنامه‌ریزی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مدیران ارشد دولتی، بخش خصوصی، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی صبح امروز در کارگروه تحقق شعار سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» دور یک میز نشستند تا برای تحقق شعار سال جاری برنامه‌ریزی کنند.

رفع موانع، بهترین پشتیبانی از تولید است

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: اراده جدی در استان کرمان برای تحقق شعار سال وجود دارد و بنا به خواست استاندار کرمان قرار است سندهای سه‌ماهه در این زمینه تدوین شود تا بدانیم چه کارهایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شعار سال یک شعار کامل است و پرداختن به این موضوع می‌تواند مشکلات تولید را برطرف کند، بیان کرد: کارگروه تحقق شعار سال در استان کرمان شکل گرفته است که نشان‌دهنده اهتمام مدیران استانی به این مهم است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با یادآوری سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به کرمان خاطرنشان کرد: مانع‌ها و پشتیبانی‌های شناسایی‌شده از سوی استان به کمیسیون اقتصادی اعلام می‌شود.

طبیب‌زاده با تاکید بر اینکه باید با کار کارشناسی و دقیق به تحقق شعار سال جاری در استان کرمان کمک کنیم، تصریح کرد: رفع موانع، بهترین پشتیبانی از تولید است و اگر موانع برداشته شود نیاز به پشتیبانی نیست و تولید انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: کارگروهی برای شناسایی موانع فرهنگی تولید به دستور استاندار تشکیل شده است تا بدانیم کدام موانع ذهنی موجب ایجاد برداشت‌های ناصحیح و موانع فیزیکی در بخش تولید می‌شود.

این فعال اقتصادی با انتقاد از بیان جمله «ببینیم، تهران چه می‌گوید» توسط دستگاه‌های اجرایی خواستار حذف این ادبیات شد و تصریح کرد: تهران رفتن یعنی هزینه و ندانستن اینکه چه اتفاقی می‌افتد بنابراین باید این مسئله در دستگاه‌های اجرایی جا بیفتد که بگوییم «ما در کرمان می‌توانیم، پاسخگوی نیازهای مراجعه‌کنندگان باشیم».

مدیران جسور می‌خواهیم

در این نشست استاندار کرمان اظهار کرد: قانون و مقررات مزاحم مهمترین مانع برای تولید هستند و باید مدیران جسور داشته باشیم تا کار مردم پیش رود.

علی زینی‌وند ادامه داد: برنامه‌های مرتبط با تحقق شعار سال جاری مبتنی بر ساختارهای موجود باشد و وسواس زیادی برای ایجاد ساختار جدید وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: به وزیر کشاورزی نامه زدیم که سامانه را برای افزایش تولید مرغ باز کنید و وزیر و معاون وزیر دستور دادند اما سامانه را باز نکردند زیرا در آن رانت وجود دارد و حالا به صورت استثنا این سامانه برای کرمان باز شده است و ۹۵۰ هزار قطعه جوجه در واحدهای موجود بخش زیادی از مشکلات ما را برطرف می‌کند.

استاندار کرمان ادامه داد: دستگاه‌ها از دایره ذی‌نفعان حوزه‌های تولید و اقتصادی خارج نشوند، اوضاع سامان پیدا نمی‌کند و مشکلات برطرف نمی‌شود و دولت الکترونیک باید ایجاد شود تا کارها از کارمندمحوری خارج شود زیرا منافع و رانت پای امضای کارمندان وجود دارد و اجازه نمی‌دهند کارها پیش رود.

وی در ادامه عنوان کرد: ۸۰درصد مبتلایان به کرونا در شب نشینی‌ها مبتلا شده‌اند و باید به جد بحث محدودیت تردد شبانه در استان اجرا شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

نظر شما