شناسهٔ خبر: 46500679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمار ناباروری در ایران بالاتر از آمار جهانی /زوج های نابارور در حسرت بچه دار شدن نمی مانند

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا در البرز گفت: در برخی از مراکز درمانی، بخشی از هزینه‌های درمان ناباروری را دولت پرداخت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،زوج‌های نابارور علاوه بر مشکلات روحی و جسمی باید رنج پرداخت هزینه گزاف درمان را هم تحمل کنند.

در کلینیک‌های خصوصی هم  هزینه درمان ناباروری آن قدر بالاست که زوج های نابارور  قید درمان را می‌زنند، گاهی هر زوج فقط یک بار قادر به انجام عمل پر ریسک لقاح ‌مصنوعی است و از نیمه درمان آن را رها می‌کند.

بذرافکن ،مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا گفت:مسائل زیست محیطی ،آلودگی هوا،رژیم غذایی ،کاهش ویتامین ها ،بیماری دیابت و کم کاری یا پرکاری تیروئید از جمله مسائلی است که بر قدرت باروری تاثیر می گذارد.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا افزود: بر اساس سازمان بهداشت جهانی حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که نشان می دهد آمار ناباروری در ایران بالاتر از آمار جهانی است.

بذرافکن گفت:در برخی مراکز درمانی ناباروری استان البرز دولت میزان زیادی از هزینه های درمان زوج های نابارور را پرداخت می کند تا شاهد رشد جمعیت در کشور باشیم.

او افزود: مرکز درمانی ناباروری ابن سینا تاکنون به ده هزار زوج ارائه خدمت داشته است و دیگر شنیدن صدای نوزاد برای زوج های نابارور حسرت نیست.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا  گفت:در برخی مرامز ناباروری ۸۵ در صد از هزینه‌های درمان را دولت پرداخت می‌کند و زوج های نابارور البرزی می توانند با مراجعه به این مراکز  از خدمات درمانی با هزینه ای بسیار کمتر  برای درمان ناباروری  بهره مند شوند.

انتهای پیام /ش

 

نظر شما