شناسهٔ خبر: 46392916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

حضرت مهدی(عج) عصاره فضائل انبیا و اولیا هستند

امام جمعه بوشهر گفت:حضرت مهدی(عج) عصاره فضائل جمیع انبیا و اولیا هستند و ظهورشان مصادف است با حاکمیت جهانی وسیع با هدف تمدن آفرینی اسلامی و استقرار معنویت و عدالت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در سخنانی با تبریک میلاد حضرت بقیه الله الاعظم حضرت مهدی(عج) بیان کرد: آن حضرت در سال ۲۵۵ هجری قمری در سامرا به دنیا آمدند پدر بزرگوار ایشان امام حسن عسکری علیه السلام هستند و مادر پارسای آن حضرت نرجس خاتون هستند نوه قیصر روم.

او ادامه داد: حضرت پنج سال در کنار پدرشان زندگی کردند و در سال ۲۶۰ هجری قمری بعد از شهادت پدر، در پنج سالگی به امامت رسیدند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: به امامت رسیدن یک شخصیت آسمانی در کودکی چیزی عجیب نیست. حضرت عیسی نیز از همان کودکی دارای مقام  رسالت بودند و همچنین حضرت یحیی امام جواد(ع) و امام هادی(ع).

صفایی بوشهری عنوان کرد: آن حضرت ۶۹ سال در یک شرایط خاص بعد از استقرار امامت در غیبت صغری بودند، زیرا تمامی سران دربار بنی عباس به دنبال به شهادت رساندن آن حضرت بودند، چون در احادیث بسیار شنیده بودند ایشان شخصیتی است که تمام سران جهان استکبار را از بین خواهد برد و عدالت برقرار خواهد کرد. در این شرایط حضرت از طریق نواب خاص با دیگران در ارتباط بودند.

او گفت: بعد از ۶۹ سال، غیبت کبری برای آن حضرت شروع شد که تا ظهور حضرت هم به طول خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید

امام جمعه بوشهر بیان کرد: آن حضرت عصاره فضائل جمیع انبیا و اولیا هستند و ظهورشان مصادف است با حاکمیت جهانی وسیع  با سه هدف بسیار مهم.

صفایی بوشهری افزود: نخستین هدف، تمدن آفرینی اسلامی است. به این ترتیب جهان به سمتی هدایت می‌شود با بالاترین مرتبه تمدن در عرصه‌های مختلف علم، فناوری، عمران و آبادی. و جهان پیشرفت‌های دانشی بسیاری برای رفاه انسان‌ها خواهد داشت و مدنیت به رنگ خدا تمام جامعه جهانی را فرا خواهد گرفت.

او ادامه داد: هدف دوم معنویت است. جهان کنونی به دور از معنویت است و دارای بیماری‌های مختلفی است. انسان‌ها دچار بحران معنویت، بحران اخلاق و بحران ایمان هستند. حضرت می‌آیند جهان را به سمت معنویت، ایمان به خدا، اخلاق محوری، تقوا و دیگر دوستی هدایت می‌کنند.

امام جمعه بوشهری سومین هدف را از ظهور مهدی موعود(عج) عدالت بنیانی معرفی کرد و گفت: ایشان جهان را بر پایه عدالت مدیریت می‌کنند؛ جهانی که پر از ظلم و جور شده است.

صفایی بوشهری سپس به این نکته اشاره کرد که بسیاری از شیعیان و دوستداران  آن حضرت گویند آیا وجود مبارک حضرت در شرایط کنونی برای ما دعا می‌کنند و ما را در نظر دارند؟ حضرت فرمودند: من هیچ‌گاه شما را فراموش نمی‌کنم و وجود شما را مراعات و حفظ می‌کنم که اگر این چنین نبود دشمنان شما را از بین می‌بردند و زیر چکمه‌های خود له می‌کردند.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: حضرت بقیه الله الاعظم واسطه فیض بقاء نظام تکوین و حفظ نظام تشریع و دین هستند و افتخار ما این است در زمانی زندگی می‌کنیم که ساحت مقدس حضرت مهدی(عج) امام زمان است؛ شخصیتی که امام صادق فرمودند اگر در زمان ایشان بودم همواره در خدمت ایشان و خدمتگزار ایشان بودم.

انتهای پیام/ک

نظر شما