شناسهٔ خبر: 46000846 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایلام پیشتاز بیابان زدایی و جنگل کاری در کشور است

نوذری با بیان اینکه ایلام پیشتاز بیابان زدایی و جنگل کاری در کشور است گفت:اجرای ۶۰ هزار جنگل کاری و بیابان زدایی در ایلام یک رکورد دست نیافتنی است.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۲۰:۰۳
کد خبر ۷۶۸۳۹۷۵
دانلود PDF

نوذری با بیان اینکه ایلام پیشتاز بیابان زدایی و جنگل کاری در کشور است گفت:اجرای ۶۰ هزار جنگل کاری و بیابان زدایی در ایلام یک رکورد دست نیافتنی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد نوذری سرپرست استانداری ایلام امروز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ماه در آستانه هفته منابع طبیعی به شهرستان ایوان سفر کرد و از نهالستان این شهرستان بازدید بعمل آورد.

سرپرست استانداری ایلام در این بازدید که معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار وی را همراهی می‌کردند از زحمات و تلاش‌های منابع طبیعی استان تقدیر کرد و گفت: در برنامه‌های هفته درختکاری باید به سمت فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌هایی جهت مشارکت بیشتر مردم در حفظ منابع طبیعی و درختکاری برویم.

او ادامه داد: سعی شود در اجرای برنامه‌های این هفته از ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد حوزه‌ی محیط زیست استفاده شود.

نوذری با عنوان این مطلب که از گستره ۲ میلیون هکتاری استان، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار را اراضی طبیعی و ملی تشکیل داده است، گفت: منابع طبیعی منافع ملی ما است و حفظ و صیانت از این ثروت ملی بر عهده آحاد مختلف جامعه است.

او در ادامه ایلام را پیشتاز نهضت جنگل کاری و بیابان زدایی در کشور قلمداد نمود و ادامه داد : با تلاش‌های انجام شده خوشبختانه امروز استان ایلام با فاصله در حوزه جنگل کاری، آبخیزداری، آبخوانداری و بیابان زدایی در رتبه اول کشور قرار دارد که در اینجا لازم است از تمامی دست اندرکاران، متولیان امر به ویژه همکاران منابع طبیعی استان تقدیر و تشکر نمایم.

او افزود: اجرای ۶۰ هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری در استان یک رکورد دست نیافتنی در کشور است.

سرپرست استانداری ایلام با عنوان این خبر که طی سه سال گذشته ۱۱۷ هزار هکتار آبخیزداری در استان ایلام انجام شده است، گفت: در سال ۹۸ از ۱۷ هزار هکتار جنگل کاری ۱۰ هزار هکتار متعلق به استان ایلام بوده و این یک کار جهادی در عرصه حفظ منابع طبیعی استان و کشور بوده است.

او در پایان از توزیع یک میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی در ایلام خبر داد و گفت: این نهال‌ها بصورت رایگان بین عموم مردم، شرکت‌های خصوصی و نهاد‌های دولتی توزیع می‌شود.

در پایان این مراسم از فعالین عرصه نهال کاری شهرستان ایوان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام / غ

نظر شما