شناسهٔ خبر: 45998573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سرپرست استانداری ایلام خبر داد:

ایلام پیشتاز بیابان زدایی و جنگل کاری در کشور است

موج نیوز

سرپرست استانداری ایلام با اشاره به اینکه ایلام پیشتاز بیابان زدایی و جنگل کاری در کشور است،گفت:طی سه سال گذشته ۱۱۷ هزار هکتار آبخیزداری در استان ایلام انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوزری در آستانه هفته منابع طبیعی به شهرستان ایوان سفر کرد و از نهالستان این شهرستان بازدید بعمل آورد و افزود: یک میلیون اصله نهال بمناسبت هفته منابع طبیعی در ایلام توزیع می شود.

وی با بیان اینکه در برنامه های هفته درختکاری باید به سمت فرهنگ سازی و اجرای برنامه هایی جهت مشارکت بیشتر مردم در حفظ منابع طبیعی و درختکاری برویم، اظهار داشت: سعی شود در اجرای برنامه های این هفته از ظرفیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد حوزه ی محیط زیست استفاده شود.

سرپرست استانداری ایلام با اشاره به اینکه از گستره ۲ میلیون هکتاری استان، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار را اراضی طبیعی و ملی تشکیل داده است، تصریح کرد: منابع طبیعی، منافع ملی ما است و حفظ و صیانت از این ثروت ملی بر عهده آحاد مختلف جامعه است.

نوزری ایلام را پیشتاز نهضت جنگل کاری و بیابان زدایی در کشور قلمداد نمود و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده خوشبختانه امروز استان ایلام با فاصله در حوزه جنگل کاری، آبخیزداری، آبخوانداری و بیابان زدایی در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای ۶۰ هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری در استان یک رکورد دست نیافتنی در کشور است،گفت: طی سه سال گذشته ۱۱۷ هزار هکتار آبخیزداری در استان ایلام انجام شده و در سال ۹۸ از ۱۷ هزار هکتار جنگل کاری ۱۰ هزار هکتار متعلق به استان ایلام بوده و این یک کار جهادی در عرصه حفظ منابع طبیعی استان و کشور بوده است.

سرپرست استانداری ایلام اظهار داشت: یک میلیون اصله نهال درهفته منابع طبیعی بصورت رایگان بین عموم مردم، شرکت های خصوصی و نهادهای دولتی توزیع می شود.

نظر شما