شناسهٔ خبر: 45879597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد:

هیات‌های مذهبی و مساجد مازندران پیشتار برنامه‌های فرهنگی در ماه رجب/مراسم معنوی اعتکاف لغو شد

حجت الاسلام شکریان‌امیری گفت: با توجه به ایام و مناسبت‌های ماه رجب هیات‌های مذهبی و مساجد با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان در حداقل زمان نسبت به این مناسبت‌ها برنامه‌ریزی دارند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، با تبریک فرارسیدن ایام ولادت امیرمومنان حضرت علی(ع) و روز پدر و با تاکید بر بهره‌مندی از فیوضات ماه رجب، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف در مازندران به‌دلیل شیوع ویروس منحوس( کووید 19) برگزار نمی‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: با توجه به شیوع ویروس منحوس( کووید19) در کشور و شرایط مازندران مراسم معنوی اعتکاف در استان برگزار نمی‌شود و مردم شریف و ولایت‌مدار مازندران به‌منظور بهره‌گیری از فیوضات این ماه اعمال ویژه ماه رجب را با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و شیوه نامه‌ها و رعایت فاصله اجتماعی در مساجد و اماکن مذهبی برگزار کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت ویژه اعمال شب‌ها و روزهای ماه رجب، اضافه کرد: قرائت قرآن کریم و ادعیه به‌ویژه زمزمه دعای ام‌داوود و روزه‌داری در روزهای ایام البیض (13 ، 14، 15 ماه رجب) از مهم‌ترین اعمال این ایام است که مردم فهیم و ولایت‌مدار مازندران می‌توانند این اعمال را مورد توجه قرار دهند.

 

این مسئول بیان کرد: پیشنهاد می‌شود اعمال ام داوود و زمزمه دعای آن با رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد و به‌طور خلاصه برگزار شود .

 

شکریان‌امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برنامه‌های متعدد ویژه ایام ماه رجب ، تصریح کرد: با توجه به ایام و مناسبت‌های ماه رجب هیات‌های مذهبی و مساجد با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و رعایت تمام شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی و در حداقل زمان نسبت به این مناسبت‌ها برنامه‌ریزی خواهند داشت و دیگر برنامه‌ها هم قطعا در فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به ولادت قطب عالم امکان امیرمومنان (ع) و عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و اعیاد شعبانیه، بیان کرد: با توجه به شرایط امروز کشور و نزدیکی اعیاد و مناسبت‌های پیش‌رو نیاز است همه متولیان حوزه فرهنگی و شهرداری‌ها نسبت به فضا سازی شهری در این ایام برنامه‌ریزی داشته باشند.

 

پایان پیام/708

نظر شما