شناسهٔ خبر: 66440536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان

رییس مرکز بهداشت رفسنجان گفت: با افزایش موارد ابتلا به سرخک در این شهرستان، از ابتدای امسال ۲ مورد قطعی ابتلا به این بیماری ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان، علیرضا عرب علیدوستی اظهار داشت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرز‌های جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین (معمول) کودکان اضافه شده است.

رییس مرکز بهداشت رفسنجان افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان از شهروندان تقاضا کرد اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

او تاکید کرد: در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، فوری به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) جهت انجام نمونه‌گیری مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد، بنابراین خانواده‌ها واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی (واکسن MMR) به تعویق نیاندازید.

شایان ذکر است سرخک بیماری ویروسی مسری است که از طریق ذرات معلق در هوا و تماس با ترشحات فرد بیمار سرایت می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما